Finansiering, forsikring og bilpark

Dette kan vi tilby deg som bedriftskunde

Toyota Financial Services gjør det enkelt for deg som bedriftskunde å finansiere og forsikre dine kjøretøy. Løsningene våre dekker små, store og mellomstore bedrifter. Sammen finner vi alternativene som passer dine behov. Her kan du lese mer om hva vi kan tilby din bedrift.



Når du kjøper eller leier en ny eller brukt bil via din Toyota-forhandler, har du mulighet til å gå for den finansieringsløsningen som passer best for deg og din bedrift. I tillegg kan du velge en skreddersydd forsikring, som leveres i samarbeid med Gjensidige, og har meget god dekning.

I denne artikkelen får du vite mer om hva vi kan tilby deg innen:

  • Kundeservice
  • Billån og leasing
  • Biladministrasjon
  • Forsikring


Med kvalitet og kundeservice i førersetet



For bedrifter handler et effektivt bilhold gjerne om å redusere kostnader, i tillegg til å frigjøre tid til å fokusere på viktige arbeidsoppgaver. Derfor sitter tilpasningsdyktighet og kundetilfredshet alltid i førersetet hos Toyota Financial Services, påpeker administrerende direktør Per Magne Hansen.

- For oss handler det om å legge til rette for at veien til et oversiktlig, trygt og forutsigbart bilhold blir enklest mulig. Det innebærer at vi klarer å tilpasse oss kundens marked og behov. Vi tilbyr løsninger for både små og store virksomheter, offentlige og private, utdyper han.

Toyota Financial Services har et tett samarbeid med Toyotas landsdekkende nettverk av forhandlere og verksteder, noe som gir bedrifter en unik tilgjengelighet som i sin tur sikrer et bekymringsfritt bilhold.

Er du nysgjerrig på hvordan vi kan bistå din bedrift med å oppnå et effektivt og oversiktlig bilhold? Under kan du lese mer om hvilke løsninger vi tilbyr innen billån og leasing, biladministrasjon og forsikring.


Billån og Flexilån


Billån passer best for bedrifter som vil leie og finansiere egne biler. Løsningen åpner for en fleksibel finansiering tilpasset bedriftens egne behov.

Bedriften velger selv nedbetalingstid, som kan være på opptil 10 år, og lånet kan løses inn når som helst, uten ekstra omkostninger.

Flexilån passer best for bedrifter som skal kjøpe en ny eller tilnærmet ny Toyota, og vil bytte bil relativt ofte.

Flexilånet etableres med en nedbetalingstid på 2 til 5 år. Ved kontraktens utløp kan bedriften velge å bytte til en ny Toyota, forlenge lånet og beholde bilen, eller selge bilen og innfri restlånet.


Leasing og Leasing Plus



Leasing er det vanligste finansieringsalternativet for offentlige og private virksomheter, uavhengig av om det er snakk om å leie èn enkelt bil, eller en større bilpark.

Grunnen er at leasing reduserer bedriftens kapitalbinding. I tillegg bidrar det til bedre likviditet, da leien normalt kan utgiftsføres direkte i regnskapet. Ikke minst gir det forutsigbare kostnader og enklere budsjettering for bedriften, samtidig som det enkelt kan kombineres med service- og drivstoffavtaler og forsikring.

Leasing Plus er et godt alternativ for bedrifter som ønsker å samle alle sine bilholdsutgifter på èn månedlig faktura.

Den månedlige fakturaen vil inkludere leasingleie, drivstoff, serviceavtale, forsikring, dekkhotell m.m. På denne måten får bedriften full oversikt over bilholdet, for ikke å snakke om forutsigbare utgifter. Toyotas landsdekkende nettverk av forhandlere gir deg i tillegg unik tilgjengelighet, som bygger oppunder et bekymringsfritt bilhold.


Biladministrasjon (Fleet)


Når det kommer til biladministrasjon, tilbyr Toyota Financial Services løsninger for både store og små bedrifter.

- Historisk sett har det vært et flertall av offentlige virksomheter som har valgt vår biladministrasjonsløsning, men her ser vi nå en vekst også innen privat sektor, forteller administrerende direktør Per Magne Hansen.

Biladministrasjon gjør det enkelt for bedrifter å få en komplett oversikt over bilholdet.

Med løsningen får bedriften blant annet:

En samlefaktura hver måned basert på våre basistjenester, samt eventuelle tilleggstjenester, slik at det blir enkelt å holde oversikt. En faktura kan for eksempel inneholde: drivstoff, forsikring, service, vedlikehold, reparasjon, vask, rekvisita, bompasseringer, parkering og årsavgift.

Online rapportering, som inneholder informasjon om finansiering, administrasjon og nøkkeltall. Dette reduserer administrativt arbeid, ved at du blant annet får enkel oversikt over kostnadene per bil, eller hele bilparken totalt.

Miljøregnskap over bilparken, som inneholder bilenes NOX- og CO2 verdi, i tillegg til en løpende oversikt over utslipp basert på antall kjørte kilometer. Dette gir bedriften mulighet til å sette miljø på dagsorden.

- En stor fordel med Biladministrasjon er at man får samlet alt på ett sted, og kan forholde seg til en pålitelig kontaktperson. Det er en måte for virksomheten å skaffe seg god oversikt over bilhold og utgifter, samtidig som man enkelt kan administrere bilparken underveis. Uansett om du har en liten flåte eller en stor bilpark, kan du oppnå store besparelser ved å ha god oversikt og gode systemer, sier Per Magne Hansen.


Forsikring



Forsikring tilbyr forsikring både til privatpersoner og bedrifter, på nye og inntil syv år gamle brukte biler. Den skreddersydde forsikringen, levert i samarbeid med Gjensidige, har meget god dekning og sikrer et trygt bilhold.

Lurer du på hvilke forsikringer vi kan tilby, og hvilket alternativ som passer best for din bedrift? Les mer om Forsikring her.


Mer om finansiering og forsikring

Dine personverninnstillinger

Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen på siden vår, for å levere tjenester fra tredjeparter, for å hjelpe oss med å forstå og forbedre hvordan nettstedet fungerer, og for å gjøre vår kommunikasjon mer relevant for deg. Du kan endre innstillingene for informasjonskapsler når du selv ønsker.

Endre innstillinger
Les mer om informasjonskapsler