Helt frem på alle 4 med Toyota firehjulstrekk

Er du en av de som begynner å drømme om firehjulstrekk nå som det nærmer seg vinter? Mange begynner nå å se frem til årstiden med snøhvite vidder og glatte, bratte utforbakker. Andre begynner å bekymre seg for oppoverbakkene, slaps, vei-is. For hvordan skal de ta seg helt til topps, helt frem og helt over til andre siden? Til hyttefeltet, til høyfjellshotellet, til vennenes vinterkvarter? I tillegg er spørsmålet hvordan de skal klare bakkestartene, brattbakkene og fjellovergangene og henge med dersom det blir kolonnekjøring?

Ikke alle er klar over at hos Toyota kan bilkjøpere nå velge mellom hele 10 forskjellige modeller med firehjulstrekk. 6 har konvensjonelle drivverk og 4 er hybrider – og alle ser frem til vinteren!

Hvilken firehjulstrekk passer best til deg?


Vi har plassert våre flotte firehjulstrekkere inn i disse kategoriene - hvem passer best til deg?

• De ekstreme
• De mangfoldige
• Den klassiske
• De proffe
• De nyeste

De ekstreme

De to mest ekstreme firehjulstrekkerne er nok den minste og den største, det vil si GR Yaris og Land Cruiser. Sjekk dem ut! De har omtrent samme startpris, men der stopper også det meste av likhet.

Allerede i januar var DN fristet til å kalle GR Yaris «Årets artigste bilopplevelse». FA skrev: «Over en halv million for denne? Ja, og den er verdt hver krone». For Land Cruiser er det det legendariske, den uslåelige historikken og fremkommeligheten som gjelder. Og både renomméet og selve bilen vokser og blir bare større og større, bedre og bedre. Begge disse spesielle bilene har sitt publikum - også i Norge.

De mangfoldige

RAV4 som hybrid og RAV4 ladbar hybrid med AWD-i er en bestselger såvel i Norge som i Europa. Helt fra Toyota introduserte denne modellen som en helt ny biltype for mer enn 25 år siden, har RAV4 blitt stadig viktigere både for Toyota og bilkjøpere i Europa. I store deler av dette året har RAV4 vært Norges mest kjøpte bilmodell. Faktisk har den kjørt fordi alle elbilmodellene i 6 måneder. Takket være AWD-i-systemet tar den seg forbi mange også på vinterføre.

Den klassiske

Modellen som skapte grunnlaget for Toyotas nesten 25 år lange hybridledelse, er Prius, og Prius AWD-i. Dette er ikke bare en høyteknologisk firehjulstrekker. Den er også blitt til takket være omfattende innspill og utprøvinger i norske vinterlandskap. Med trekk på alle 4 blir Prius en bil som tar seg videre når mange andre må gi seg. Den har akkurat det lille ekstra som skal til for å gjøre den spesiell og skille den fra mange andre.

De proffe

Takket være TopGear er pickupen Hilux verdenskjent og vist frem som den uovervinnelige – The Invincible. Da blir det vanskelig og kanskje også unødvendig å lage reklame for denne bilen. Den har jo tross alt fått sitt eget TV-program som dokumenterer at bilen er ustoppelig! Hilux ble lansert for mer enn 50 år siden, den er nå i sin 8. generasjon. Hittil i 2021 er den også fortsatt blant topp 10 varebiler i Norge.

Vår mangfoldige varebilmodell, Toyota Proace, er også blitt en bestselger i proffmarkedet. Både fullvoksne Proace og lillebror Proace City kan leveres med 4x4 i forskjellige konfigurasjoner.

De nyeste

Både Toyota C-HR og Toyota Yaris Cross leveres med firehjulstrekk. Begge stiller i klasser som både størrelsesmessig og prismessig er svært populære i vårt vinterland. C-HR 4x4 er utstyr med en effektiv bensinmotor, mens Yaris Cross AWD-i er hybrid. Begge leveres i en rekke utstyrsgrader og prisklasser.

For bilister som er ute etter anerkjent kvalitet, slitestyrke og pålitelighet i en bil med firehjulstrekk, er Toyota et smart valg. Ikke bare har vi et bredt modelltilbud som kan dekke de aktuelle behovene. Vi har også et renommé som ikke er hentet ut av tom luft, men er bygd på kunders gode erfaringer. Erfaring gjennom mer enn 60 år på markedet i Norge.

Det brede modelltilbudet har gjort Toyota til det bestselgende eller et av de bestselgende bilmerkene i Norge. Avanserte teknologier, et velutbygd forhandlernett, det konvensjonelle drivverk og banebrytende og gjennomprøvde hybridløsninger, som begge byr på lang rekkevidde både sommer og vinter. For mange kunder er den tryggheten vi representerer de faktorene som blir avgjørende ved valg av bil.

Artikkel sist oppdatert september 2021 og informasjon korrekt ved tidspunkt for publisering.

Les mer

Toyotas største Hybrid SUV – Highlander – Lansering i Norge utsatt på ubestemt tid. Toyotas største Hybrid SUV – Highlander – Lansering i Norge utsatt på ubestemt tid. I dagens situasjon med utfordringer knyttet til batteritilgang, prioriterer vi å få mest mulig produksjon av RAV4 Plug-in Hybrid. Lanseringen av Toyota Highlander er dermed utsatt på ubestemt tid.. Målinger viser: Toyotas Hybrider kjører 50% elektrisk Målinger viser: Toyotas Hybrider kjører 50% elektrisk Med finsk måleutstyr montert i bilen har Toyota funnet ut at hybridene deres kjører elektrisk halvparten av tiden. Så elektrisk kjører Toyotas hybrider Så elektrisk kjører Toyotas hybrider En lang rekke testturer med ulike distanser og terreng har gitt Toyota svar på spørsmålet mange har stilt seg - hvor elektrisk kjører hybridene deres? Vi Testet RAV4 Plug-In Hybrid:  Klarer den én uke på én lading? Vi Testet RAV4 Plug-In Hybrid: Klarer den én uke på én lading? RAV4 Plug-in Hybrid er suverent best i klassen med en oppgitt rekkevidde på solide 75 km (WLTP). Men kan den klare mer? Klarer den en hel uke på én lading? Og hva i alle dager er WLTP?