Hvorfor velge Hybrid?

Bestandig hybridteknologi

Da vår første hybrid, Prius, var på veien i 1997, var det mange som trodde teknologien tilhørte fremtiden. Men Prius var forut for sin tid. I dag over to tiår senere, har vi tretten millioner hybrideiere rundt om i verden. Toyota Hybrid kombinerer sømløst flere energikilder: En effektiv bensinmotor og en elektrisk motor med generator og batteripakke.

Opplev fordelene med hybridteknologi

Toyotas hybridbiler er bra for miljøet, lommeboka og kjøreopplevelsen. Dette er med på å gjøre de som kjører hybrid til våre mest fornøyde kunder. Med lavt drivstofforbruk, små vedlikeholdskostnader og god annenhåndsverdi vil det å velge en hybrid fra Toyota lønne seg på flere måter.

Rav4 kjørende i naturlandskap
50 prosent elektrisk

Hybrid er både tid og penger spart— Toyotas hybrider har to motorer – en elektrisk, og en forbrenningsmotor. Det sømløse samarbeidet mellom disse to gir deg ikke bare svært behagelige kjøreopplevelser, det gjør også bilholdet mer behagelig for lommeboken din. Her kan du lese hvorfor. 


Les om Camilla og hennes Auris hybrid >

dronefoto av kjørende hybrid
Mindre vedlikehold

Færre bekymringer med Hybrid — Med færre dyre slitedeler og Toyotas mest driftssikre teknologi byr hybridene på redusert bruk av tid og penger til vedlikehold. Bekymringene er det også deilig å slippe. Her kan du lese mer hybridenes vedlikehold.


Les om Tom Arne og hans C-HR hybrid >

Hvit RAV4 med ikon lavt verditap
Lavt verditap

Få mer tilbake for hybrid—Høy kvalitet og liten slitasje gjør at de populære hybridene fra Toyota har et lavt verditap over tid sammenliknet med andre typer biler. For hybrideierne betyr den gode annenhåndsverdien at man får mer tilbake ved et salg eller innbytte. Du kan lese mer om toyotas lave verditap her.


Les om Lars og hans Rav4 hybrid >

/
Selvladende og økonomisk

En hybrid ordner alt selv. Du slipper å tenke på når det er mest fornuftig å bruke elmotoren eller bensinmotoren, teknologien gjør den jobben for deg. Du trenger ikke å tenke på å lade den engang, selv det ordner den på egenhånd.

Det lave drivstofforbruket gjør selvfølgelig en Toyota hybrid rimelig i drift, men det er ikke bare derfor. Hybridene har også den mest driftssikre teknologien Toyota lager, bilene har mindre feil og har ikke samme behovet for vedlikehold som følge av liten slitasje på bremser, starter, gir og andre systemer. Sammen med lave avgifter i forhold til tilsvarende bensin og dieselmotorer, gjør dette at Toyotas hybridbiler er de med lavest totale eiekostnader.

/
Stillegående

Med en hybrid kjører du elektrisk i snitt halvparten av tiden, som igjen betyr kjøring uten en lyd halvparten av tiden. Når bensinmotoren hjelper elmotoren med framdriften så hører du selvsagt det, men den er ganske så stillegående den også.

/
Automatgir gir jevn akselerasjon

Hybridens girkasse har vi kalt E-CVT, og den er helt trinnløs. For å forstå den bør du oppleve den. Vi liker å forestille oss at dersom en vanlig automatgirkasse er en trapp, og hvert av trinnene er et gir, så er E-CVT en heis. Så fort foten din treffer gasspedalen glir du sømløst av gårde uten opphold, og uten merkbare girskift. Girkassen ser til at motoren konstant holder riktig turtall, og dermed optimaliserer effekt og forbruk. Teknologien vår er kanskje komplisert, men for deg som kjører kunne det ikke vært enklere.

Fordeler
  • Over 13 millioner solgte hybrider i verden siden 1997.
  • Vi har over 20 års erfaring med hybrid.
  • Automatgir er standard på alle hybridbiler. Det gir deg en svært lettkjørt bil.
  • Du får høy komfort og helt stille kjøring når den elektriske motoren brukes og når bilen står stille.
  • Du trenger ingen ekstern lading.
  • Batteriet skal ikke byttes ut og er designet til å vare bilens levetid, med opptil ti års fabrikkgarantiprogram.
  • Batteriet er overdimensjonert og det bruker kun en liten del av sin kapasitet til enhver tid. Dette bidrar til den lange batterilevetiden.
  • Lave vedlikeholdskostnader over tid som følge av liten slitasje på bremser, girsystem, starter og andre systemer.
  • Lave avgifter i forhold til tilsvarende bensin/dieselmotorer. Hybrid har egne avgiftsfordeler i Norge.
Miljøet

Toyotas hybrider kombinerer sømløst en effektiv bensinmotor, en elektrisk motor, en generator og en batteripakke. Bensinmotoren kobler seg av ved stopp, i lave hastigheter og når bilen triller slik at opptil 50 prosent av kjøretiden foregår uten forbruk av bensin.  Les mer om Toyota og miljøet.

Mer om hybrid

Jon Almaas: «Jeg jobba knallhardt for den bilen!» Jon Almaas: «Jeg jobba knallhardt for den bilen!» Fjelleventyret er over for denne gang, men vinneren av årets 71 grader nord – Norge tøffeste Kjendis hviler ikke på laurbærene av den grunn. Likevel innrømmer Jon Almaas at overgangen til hverdagen var tøffere enn han hadde forestilt seg. Smarte løsninger og høy kjørekomfort: Nye Toyota Proace City Smarte løsninger og høy kjørekomfort: Nye Toyota Proace City Ved siden av å by på stor lasteplass, utmerker nye Toyota Proace City seg med smarte løsninger og høy kjørekomfort. Nye Yaris Cross Hybrid Nye Yaris Cross Hybrid Nå kan vi endelig vise frem nye Yaris Cross Hybrid. Vår nye kompakt-SUV har alle kvalitetene som skal til for å gjøre vår neste generasjons Yaris også til en sportslig og høyreist SUV. 10 millioner solgte RAV4 på verdensbasis 10 millioner solgte RAV4 på verdensbasis RAV4 har kastet seg på statistikken over Toyota-modeller som har oppnådd et åttesifret antall solgte eksemplarer. Det totale salgstallet for den bestselgende SUVen passerte 10 millioner i slutten av februar 2020, fordelt på de fem generasjonene av modellen som har blitt produsert siden 1994.
Dine personverninnstillinger

Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen på siden vår, og for å gjøre vår kommunikasjon mer relevant for deg. Du kan endre innstillingene for informasjonskapsler når du selv ønsker.

Endre innstillinger
Les mer om informasjonskapsler