Ny Auris

Neste generasjon hybridbil

Tredje generasjon Auris fikk sin debut på bilutstillingen i Genève 2018. Bilen har fått et mer dynamisk eksteriørdesign og leveres nå også med et helt nytt hybridsystem med 2-liters bensinmotor som markerer starten på Toyotas nye strategi med to hybridalternativ.

Slankere eksteriørdesign

Den nye Auris er lengre og lavere enn forgjengeren og har fått et betydelig mer dynamisk design og en slående styling i fronten. Total lengde er økt med 40 mm og høyden redusert med 20 mm. Torpedoveggen er hele 47 mm lavere. Resultatet er en slankere form og et lavere panser som i sin tur øker sikkerheten ved å gi føreren bedre oversikt forover.

Den nye fronten er en videreutvikling av Toyotas nåværende designfilosofi. Bakparten er mer avrundet for å forsterke den visuelle sammenhengen mellom for- og bakpart. Det nye designet følges opp med mulighet for to-tonelakk med sort tak, glasspillarer og ramme på nedre grill.

/
/
Vi introduserer Toyotas strategi med to hybridsystemer

Etter 20 års lederskap innen hybridteknologi fortsetter Toyota å forbedre sine hybridmodeller og gjøre dem attraktive for nye kunder. Det er bakgrunnen for at Toyota har besluttet å tilby kjernemodellene med valg mellom to hybridsystemer.

Standard for Auris er hybridsystem med 1,8 liter motor som oppfyller alle de kravene kundene stiller til Toyotas fullhybrider. De er stillegående, intuitive, smidige og selvladende. De har lave eierkostnader, må ikke kobles til strømnettet for å lades, gir utmerket drivstofføkonomi og lave CO2-utslipp, og kjører opptil 50% av tiden helelektrisk.

Det nye systemet med 2-liters motor, utnytter komfortforbedringene, stabiliteten, kjøreegenskapene og kjøregleden som kan hentes fra den nye TNGA-plattformen som nå er basis også for Auris.

Toyota New Global Architecture (TNGA)

TNGA-plattformen (Toyota New Global Architecture) er basis for all fremtidig utvikling av drivverk og bilmodeller. Den revolusjonerer måten selskapet kan designe, utvikle og produsere biler på, og er en integrert del av selskapets misjon om å bygge stadig bedre biler som er stiligere, morsommere å kjøre og sikrere.

TNGA introduserer nye, definerte retningslinjer for plasseringen av forskjellige komponenter. Det forenkler viktige områder innen bildesign. Størst betydning har dette for deler som i hovedsak ikke synes, slik at formgiverne fremdeles hadde frihet til å gi den nye Auris et visuelt tydelig og distinkt utseende som ligger tettere mot veien og har harmoniske proporsjoner.

TNGA-plattformen som nye Auris er bygd på, gi en bedre kjøreopplevelse, takket være at tyngdepunktet er senket med 20 mm, bakhjulene har fått multilink-oppheng og karosseriet er stivere, siden det er brukt forsterkninger med høyfast stål på viktige punkter. Alt dette bidrar til bedre kjøreegenskaper og større stabilitet uten at det går ut over kjøreegenskaper og komfort.

Mer om Auris

Dine personverninnstillinger

Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen på siden vår, og for å gjøre vår kommunikasjon mer relevant for deg. Du kan endre innstillingene for informasjonskapsler når du selv ønsker.

Endre innstillinger
Les mer om informasjonskapsler