1. Nybil
Jeg ønsker å...

Legenden er tilbake

Med en splitter ny manuell girkasse eksklusivt designet av Toyota, er begeistringen du opplever bak rattet som ingenting du har følt før. Den nye Toyota GR Supra gir virkelig en kjøretur å huske.


  • Finjustert girskifte

    Det nye manuelle girspaksforholdet med unitec er ergonomisk utviklet for å tillate jevnere girskift, noe som bidrar til å oppnå en spennende taktil følelse.


  • Intuitivt kombimeter

    Koblet til GR Supras iMT-system, synkroniserer ny programvare turtall automatisk for å optimalisere dreiemomentet under oppgiring og optimalisere sammenhengen under nedgiring.


  • Aluminiumspedaler

    Opplev alle følelsene som bare kommer fra fordelen av den nykonstruerte clutchen som gir bedre girskifte, takket være de tre nye sportspedalene.

Er du klar? Velg modellgrad og motor

Velg grad:

3 Alternativer

  • Supra - Premium MT - Coupe 2d

    Supra Premium MT

    Coupe 2d
    • +
      19" gunmetal grå smidde alufelger (10 eiker)
    • +
      Adaptivt justerbart understell (AVS)
    • +
      Doble eksosrør

    Velg motor:


    Fra

    kr 1 120 700

    /Måned

    Finansiering

    Manuell 6 gir | Tohjulsdrift
    • CO2 kombinert
      198 g/km
    • Forbruk kombinert WLTP
      8.8 l/100 km
  • Supra - Sport - Coupe 2d

    Supra Sport

    Coupe 2d
    • +
      18" sort&sølv bi-tone aluminiumsfelger (5-dobbel-eiker)
    • +
      Adaptivt justerbart understell (AVS)
    • +
      Aktiv sportsdifferensial

    Velg motor:


    Fra

    kr 869 800

    /Måned

    Finansiering

    Automat 8 gir | Tohjulsdrift
    • CO2 kombinert
      161 g/km
    • Forbruk kombinert WLTP
      7.1 l/100 km
  • Supra - Premium AT - Coupe 2d

    Supra Premium AT

    Coupe 2d
    • +
      19" gunmetal grå smidde alufelger (10 eiker)
    • +
      Adaptivt justerbart understell (AVS)
    • +
      Doble eksosrør

    Velg motor:


    Fra

    kr 1 099 000

    /Måned

    Finansiering

    Automat 8 gir | Tohjulsdrift
    • CO2 kombinert
      183 g/km
    • Forbruk kombinert WLTP
      8.1 l/100 km

Dynamisk ytelse og håndtering

Ved å kombinere en kort akselavstand og bredt spor, oppnår GR Supra det perfekte "gyldne forholdet" - noe som gjør det veldig morsomt å kjøre, selv i de mest krevende scenariene.
  • Ren følelse Responsiv, sportsjustert elektrisk servostyring med variabel utveksling og tilgjengelig adaptiv, variabel, sportsjustert fjæring bak, hjelper Supra med å håndteres som en drøm. Enten du kjører i oppoverbakke, runder en krapp sving eller på en overflate med høy friksjon, gir den manuelle girkassen Hairpin+ utmerket stabilitet og kontroll.
  • Aktiv lyddesign Toyota GR Supra er utstyrt med to valgbare kjørelyder. For hverdagskjøring gir Normal en raffinert bilkjøring som er perfekt på slutten av dagen, mens Sport leverer pirrende høye toner og racinginspirerte pops under nedgiringer.
  • Øyeblikkelig akselerasjon 3,0 liter motor med spennende turtall og jevn, direkte akselerasjon ved 0-100 km/t på 4,3 sekunder.

Racing DNA

Klikk for å oppdage mer om GR Supras racingarv
Les mer
  • Racing-inspirert design

    Sjefdesigner, Nobuo Nakamura, ga en enkel briefing for Toyota GR Supra: konseptet «Condensed Extreme» – tydelig i det lange panseret, kompakte karosseriet og brede posisjonen. En fengslende blanding av design like forlokkende som den er kraftig. GR Supra ble bygget uten kompromisser.

Spesialutgave manuell

Ta alt du vet og elsker om GR Supra – og gjør det enda mer spennende. Stig inn i spesialutgaven i manuell utgave.


  • Eksklusiv matt lakk

    Skil deg ut fra mengden med den eksklusive Matte Moonstone White utvendig lakk.


  • Eksklusiv innredning

    GR Supra Special Edition har et eksklusivt, koordinert Tan skinninteriør, og fremhever cockpitformen på en vakker måte.


  • "Badge of honour"

    Nye GR Supra Special Editions hvite eksteriørfarge gjør at det røde Supra-merket "står ut" for alle å se.

  • Racing cockpit

    Inspirert av enseters racerbiler bygget for banen, setter Toyota GR Supra cockpit deg i sentrum av det hele. Plassert rundt det målrettede, tre-eikers rattet, et head-up display og digitalt kombimeter kombineres for å gi deg all informasjonen du trenger når du trenger det mest.

Med fokus på sikkerhet

Når en sportsbil kan prestere på dette nivået, er sikkerheten utvilsomt viktigst.
  • Allsidig tillit

    Toyota GR Supra er utstyrt med Toyota Supra Safety+, en rekke teknologier som inkluderer blindsonemonitor, filskiftealarm med styrekontroll og adaptiv cruisekontroll med stop and go. *Kun automatisk utgave

  • Pre-kollisjonssystem med fotgjenger- og syklistdeteksjon

    Ved hjelp av et innebygd kamera varsler Pre-Collision Safety (PCS)-systemet deg i når det oppstår fare for en frontkollisjon. Utstyrt med fotgjenger- (dag/natt) og syklistdeteksjon (kun dag), bidrar GR Supra til å redusere alvorlighetsgraden av en kollisjon.

  • Filskiftevarsel med styringskontroll

    Ved å bruke et kamera for å oppdage kjørefeltmarkeringene i veien foran, gir systemet føreren en hørbare og en visuelle advarsler hvis kjøretøyet begynner å avvike fra kjørefeltet uten at blinklyset er på. Styringskontrollen bruker korrigerende kraft ved utilsiktet filavvik.

Historien om Supra

Les mer om arven

Live Wall 

Toyota GR Supra Live Wall samler de siste Toyota GR Supra-opptredenene, inkludert nyheter fra Toyota og høydepunkter i sosiale medier fra hele verden.

"Condensed extreme"

Designet er kalt "Condensed Extreme" og refererer til kombinasjonen av det lange panseret, den kompakte kupéen og den store bredden. De aerodynamiske, sportslige linjene og det kraftfulle utseende vitner om høye ytelser, også når bilen står stille.

Supras sjel

Toyota Supra er legendarisk blant sportsbilinteresserte, kinogjengere og gamere. Den har skaffet seg en fast plass i populærkulturen gjennom de siste 40 årene. Den nye Toyota GR Supras aner kan faktisk føres helt tilbake til 1960-årene og den ikoniske Toyota 2000GT.

Kraftfull følelse

Rekkesekseren på 3,0 liter kan levere sømløs kraft og øyeblikkelig respons. Med twinscroll turbolader, direkte innsprøyting og variabel ventilstyring, utvikler den 340 HK (DIN) og et dreiemoment på opptil 500 Nm. Det resulterer i en akselerasjonstid på 4,3 sekunder fra 0 til 100 km/t og en topphastighet på 250 km/t.

GR SUPRA GALLERI