MyT tilkoblede tjenester

Ting skjer når du blir med.

Enten du er i bilen eller utenfor kan du få info om din Toyota med MyT, en rekke forskjellige tilkoblede tjenester som er tilgjengelige via MyT-appen på mobilen og MyT Multimedia på skjermen i bilen, alt for å gjøre det sikrere og morsommere å kjøre.

MyT-app

Få info om din Toyota på mobiltelefonen.


Med å bruke MyT-appen på mobiltelefonen din, kan du kommunisere med bilen din over alt. Planlegg reiser hjemmefra, finn bilen din, optimaliser kjøringen din, få føreranalyser og varsler om vedlikeholdsservicer.

Slik brukes våre tjenester
Sett opp en MyT-konto
Slik aktiverer du tilkoblede tjenester
Slik aktiverer du tilkoblede tjenester vi TechDoc
Sett opp en brukerkonto vi MinToyota portalen
/
Del med bilen

Reiseplanlegging på den enkle måten
Planlegg og del reisene dine hjemmefra eller når du er på farta via MyT-appen. Send reiseplanen direkte til bilen din og få en raskere start på reisen din.

/
Ta meg helt frem

Sømløs navigasjon fra du forlater bilet til du når reisemålet til fots.
Del navigeringer automatisk mellom MyT Multimedia, bilens navigasjonssystem og mobiltelfonen din de gangene du må tilbakelegge de siste hundre meterne frem til målet til fots.

/
Kjøreanalyser

Få oversikt over kjørehistorikken din.
MyT-appen logger kjøredata slik at du kan få opplysninger om fart, akselerasjon og kjørelengde, noe som gjør det enklere å ha oversikt over kjøring i jobb og fritid eller analysere generelle data om kjørestil.

/
Varsling om service

Glem aldri en service.
MyT hjelper deg med å holde din Toyta i toppform med varsler om vedlikeholdsservice basert på bilens virkelige kjørelengde slik at bilen får det vedlikeholdet den trenger.

 

Klikk under for å laste ned MyT-appen nå.

MyT Multimedia

Intuitivt navigasjons- og underholdningssystem i bilen.


MyT Multimedia har navigasjon i sanntid, varsling av fotobokser, viser bensinstasjoner og serverdigheter (POI = Point Of Interest). MyT Multimedia har også støtte for Apple CarPlay og Android Auto, slik at du kan koble til, spille musikk og bruke favorittappene dine i telefonen via skjermen på dashbordet.

Trafikkinformasjon i sanntid

Beregner kjøreruten din basert på trafikkmønsteret i sanntid.
Få oppdatert info om trafikksituasjonen på vei til bestemmelsesstedet ditt. Navigasjonssystemet i bilen vil tilpasse seg det som skjer og foreslå alternative kjøreruter tilpasset dine preferanser. 

Info om severdigheter (POI)
Severdigheter (POI)

Det du ønsker å finne, finner du raskere med POI-funksjonen.
Med den intuitive POI-funksjonen fra Google, finner du oppdatert informasjon om hva som finnes i nærheten.  

MyT-appen
Varsling av fotobokser

Brukerbasert varsling av fotobokser.
Du vil ikke bli overrasket av en fotoboks igjen. Med teknologien vår, Coyote og Cyclops, vet du når du nærmer deg en fotoboks og du kan også bidra til brukerfellesskapet med å rapportere eventuelle nye bokser.  

MyT-appen
Bensinstasjoner

Lett å fylle tanken.
Finn bensinstasjoner basert på dine preferanser - enten det er lavest mulig pris eller en bestemt kjede hvor du har rabattkort. Du kan velge å fylle tanken når du er kommet frem, underveis eller på den stasjonen som er nærmest der du befinner deg akkurat nå.  

MyT-appen
Google Street View

Finn ut hva du ser etter før du kommer dit. 
Med Google Street View kan du se en 360 graders bilde av bestemmelsesstedet ditt slik at du har visualisert stedet, kan kjenne det igjen og finne det enklere.  

MyT-appen
Parkering

Finn parkering i nærheten, på bestemmelsesstedet eller et sted underveis.
Velg plass etter pris, parkeringsselskap eller avstand fra der du er nå.  

MyT-appen
Vær

Hold deg orientert om eventuelle væromslag.
Sjekk været nå og varslet for bestemmelsesstedet ditt basert på tidspunktet for ankomst. Du kan også liste dine favorittsteder slik at du alltid vet hvordan været er disse stedene.  

MyT-appen
Smarttelefonintegrasjon

Med støtte for Apple CarPlay og Android Auto.
Vær tilkoblet når du er i bilen med Apple CarPlay og Android Auto. Du kan koble til telefonen din, spille musikk og bruke dine favorittapper via displayet på dashbordet.  

FAQ

Det har aldri vært bedre å kjøre Toyota og med tilkoblede tjenestene på MyT, blir det enda bedre. Du får informasjon og kan skaffe deg oversikt, uansett hvor du legger bilturen.

Teknologi er ikke nødvendigvis skremmende. Vi har svar på alle dine spørsmål om tjenestene tilknyttet MyT.

Med de tilkoblede tjenestene til MyT får du tilgang til verden omkring deg. Du kan kjøre mer effektivt og smart. Vi har gjort det så enkelt og intuitivt som mulig, men vi er sikker på at du likevel har spørsmål. Vi skal gladelig gi svar.

MyT tilkoblede tjenester

Hva er tilkoblede tjenester i MyT?

De tilkoblede tjenestene i MyT består av MyT-appen og MyT Multimedia. Hver av dem har egne funksjoner som gjør det morsommere og sikrere å kjøre, om du er i eller ute av bilen.

Med MyT-appen kan du kommunisere med bilen din, unasett hvor du er. Du kan planlegge reiser, finne hvor bilen er parkert og få informasjon om når det er tid for service. Hybridveiledning er en funksjon som analyserer kjørestilen din og forteller deg hvordan du kan forbedre drivstoffeffektiviteten når du kjører hybridbil.

Med MyT Multimedia kan du koble telefonen din (om den ner kompatibel med iOS & Android) til bilen din*. Du kan bruke favorittappene dine, som Spotify, Whatsapp, Audible, Google Maps og Waze, i bilen og styre dem via Siri stemmehjelp eller OK Google. MyT Multimedia gir deg også tilgang til nyttig informasjon som trafikkvarsling i sanntid, fotobokser og lar deg søke severdigheter (POI) i navigasjonsanlegget.. *gjelder kompatible modeller

Hvorfor bør jeg opprette en MyT-konto?

Med en MyT-konto, kan du styre multimediasystemet ditt og motta nyttig informasjon om bilen din på MyT-appen og Min Toyota kundeportal.

Hva er forskjellen mellom MyT-appen og Min Toyota kundeportal?

Du logger inn med samme brukenavn og passord både på MyT-appen og Min Toyota kundeportal.

MyT-appen gir tilgang til følgende tilknyttede tjenester:   

• Finn bilen min 
• Send til bilen
• Veien helt frem
• Hybridveiledning      
• Kjøreanalyse
• Bestilling av service
• Varsel om service
• Servicehistorikk 

Min Toyota kundeportal gir deg detaljert informasjon om bilen og du kan kjøpe tjenester. Følgende tjenester er tilgjegelige på portalen:

• Bilkjøpshistorikk, bileierinfo og ordresporing
• Send til bilen
• Servicebestilling
• Varsel om service
• Servicehistorikk
• Info om bilen
• Eiermanual
• Kartoppdateringer 
• Endre profilinnstillinger

Kan jeg bruke tjenestene tilknyttet MyT i en annen Toyota?

MyT-appen er forbundet med bilens ID-nummer (VIN=Vehicle Identification Number) og bileieren slik at du bare kan bruke de tilknyttede tjenestene i den bilen.

MyT Multimedia kan brukes i en annen Toyota så fremt den er aktivert og i gyldighetsperioden.

Kan andre familiemedlemmer bruke tjenestene tilknyttet MyT?

Bare eieren av bilen kan bruke tjenestene som er tilknyttet MyT-appen, men VIN-nummeret kan legges inn på flere konti.

MyT Multimedia kan brukes av alle som kjører bilen.

Jeg har en bil som burde ha de tilkoblede MyT-tjenestene tilgjengelig, men jeg antar at de ikke er aktivert. Hva bør jeg gjøre?

Tjenestene knyttet til MyT utgjør MyT-appen og MyT Multimedia. Hver av dem har egne funksjoner og må aktiveres separat.

Dersom du ikke er sikker på om de tilknyttede tjenestene på din MyT-app er aktivert, gå til MyT-appen. Klikk på hjulikonet som er plassert i det øvre høyre hjørnet på hjemskjermen. Gå til "Innstillinger" og velg fanen "Bil". Dersom du ser medlingen "Aktiver tilknyttede tjenester", betyr det at de ennå ikke er aktivert. Du må en tur til forhandleren din for å aktivere de tilknyttede tjenestene på MyT-appen.

En rask måte å sjekke om de tilknyttede tjenestene på MyT-appen er aktivert, er å sjekke om info om din siste kjøretur vises på appens hjemskjerm.

For å aktivere MyT Multimeda nettnavigasjonstjenester, kobler du smarttelefonen til bilen via Bluetooth eller wi-fi, klikk så på "Innstillinger"-fanen. Velg så fanen "Nett", deretter "Toyota nett" og velg en eksisterende konto. Skriv inn MyT-brukernavnet og passordet ditt. Dette åpner for 3 års gratis tjenester. Du kan sjekke utløpsdatoen for ditt MyT Multimedia-abonnement i kundeportalen My Toyota.

Dersom du ikke har en kontor, kan du opprette en i bilen med valget "Ny konto".

Hvordan endrer jeg MyT-passordet mitt?

Du kan bytte passordet ditt i MyT-appen. Fra hjulikonet, som er i det øvre høyre hjørne av hjemskjermen, klikker du på "Innstillinger"-menyen. Velg "Endre passord" og skriv inn nåværende og så det nye passordet. Bekreft det nye passordet og arkiver.

Om du har glemt passordet ditt, kan du be om et nytt på innloggingsskjermen med å skrive inn e-postadressen din.

MyT-appen

På hvilke plattformer fungerer MyT-appen?

MyT-appen fungerer både på iOS- og Android-enheter.

Er tjenestene knyttet til MyT tilgjengelige for min bil?

MyT tilknyttede tjenester er tilgjengelig i de følgende Toyotamodellene:

• Ny RAV4 (produsert fra november 2018 og fremover)
• Ny Corolla 5-dørs og Touring Sports (produsert fra januar 2019 og fremover)
• Ny Camry (produsert fra januar 2019 og fremover)
• Ny C-HR (produsert fra oktober 2019 og fremover).

Hva koster disse tjenestene?

MyT tilknyttede tjenester er inkludert i kjøpet av en Toyota kompatibel med MyT tilknyttede tjenester i en periode på 10 år.

Hvordan endrer jeg MyT-passordet mitt?

MyT tilknyttede tjenester er knyttet til bilen identifikasjonsnummer (VIN) og eieren. Kun én konto kan knyttes til MyT tilknyttede tjenester.

Hvor lenge er MyT tilkoblede tjenester aktive?

MyT tilkoblede tjenester er aktive i 10 år. Toyota dekker kostnaden for data til å levere tjenestene i 10 år, men MyT-appen fungerer også uten tilknyttede tjenester.

Hva om jeg kjøper en brukt Toyota? Er MyT tilkoblede tjenester tilgjengelige?

Kjøper du en brukt Toyota som støtter MyT tilkoblede tjenester besøker du forhandleren for å bekrefte at du er eier av bilen. Du kan så aktivere de tilkoblede tjenestene på MyT.

Hvor kan jeg finne versjonsnummeret for MyT-appen som er installert på telefonen min?

For å sjekke versjonsnummeret på:

       iPhone: Åpne "Innstillinger", gå til "Generelt" og "Bruk". Under "iPhone-lagring" velger du MyT-appen for å se versjonsnummeret.

       Android: Åpne "Innstillinger" og trykk "Apper & varsler". Gå til listen over appene du har installert på enheten din. På listen på skjermen, velger du MyT-appen for detaljer om versjonsnummeret.

Vi foreslår at du slr på autoatiske oppdateringer for MyT-appen. Vi legger til nye funksjoner kontinuerlig.

Hvordan kan jeg laste ned MyT- appen?

Gå til iOs App Store eller Google Play Store og søk etter "Toyota MyT App". Last den så ned helt gratis.

Hvordan oppretter jeg en konto?

Opprett en konto direkte i MyT-appen og skriv inn de opplysningene som er nødvendige.

Du må så aktivere kontoen din via en aktverings e-post du får tilsendt før du kan bruke alle funksjonene i MyT-appen. For å bruke de tilknyttede tjenestene må i tillegg forhandleren registrere at du er eier av bilen.

Hvordan aktiverer jeg de tilknyttede tjenestene i MyT-appen for bilen min?

Fra hjemskjemen klikker du på hjulikonet i øvre høyre hjørne. Gå til "Innstillinger" og velg "Bil"-fanen.
Klikk på "aktiver tilknyttede tjenester".

• Om du få meldingen som sier "kobler til" kan du bruke tilknyttede tjenester etter at du har kjørt 2 turer med bilen din i hastigheter over 10 km/t.
• Om du få meldingen som sier "vennligst kontakt din Toyotaforhandler for hjelp til å fullføre prosessen", må du besøke forhandleren for å verifisere at du eier bilen.
For mer informasjon, se veiledningen.

Hvorfor mottar jeg meldingen "Besøk forhandleren din" i MyT-appen?

Om du mottar meldingen "Vennligst besøk forhandleren din" i MyT-appen når du prøver å aktivere tjenestene tilknyttet MyT, betyr det at e-postadressen din ennå ikke er satt opp som e-postadressen til bileieren. Du må besøke forhandleren for å få bekreftet eierskapet.

MyT-appen indikerer at jeg bør vente med å aktivere også etter at jeg har akseptert alle vilkårene for personvern.

For å fullføre aktiveringen må du kjøre 2 turer i hastigheter over 10 km/t. Etterpå blir de tilknyttede tjenestene i MyT-appen aktivert og synlige i appen.

Når får jeg tilgang til tjenestene tilknyttet MyT-appen?

Du kan ha tilgang når som helst. Data fra bilen blir sendt til appen når motoren stoppes. Du kan se informasjonen om den siste kjøreturen din etter at motoren er skrudd av. Det må være datadekning for å overføre data slik at det kanskje ikke fungerer under bakken.

Jeg finner ikke alle kjøreturene mind på MyT-appen. Hvor finner jeg dem?

Gå til "Tjenester" og velg "Kjøreanalyser". Velg fanen "Alle turer" for å se tidligere turer og klikk så på en enkelt tur for å se kjøreanalysen. Du kan også finne informasjon om siste kjøretur på "Hjem"-skjermen.

"Del til bilen"-funksjonen virker ikke. Reisemålene blir ikke sendt til navigasjonsanlegget. Hvordan skal jeg sette det opp?

Bilen min har ikke navigasjon. Kan jeg likevel bruke Del til bilen-funksjonen?

Del til bilen-funksjonen trenger et navigasjonssystem for å fungere.

Hvordan virker "Veien helt frem"?

"Helt hjem"-funksjonen er tilgjengelig på hjemskjermen på MyT-appen. Funksjonen er tilgjengelig i bilens navigasjonsanlegg når du har parkert et annet sted enn reisens endelige mål.

Vennligst ser vår Hvordan-veiledning for mer informasjon.

Hvordan virker "Privatmodus"?

Privatmodus er tilgjengelig på innstillingssiden for MyT-appen. Du kan slå den av eller på selv. Når du slår på privatmodus, deaktiverer du GPS-funksjonen og vi kan ikke spore hvor bilen befinner seg. For mer informasjon vennligst se vår Hvordan-veiledning?

Hva skal jeg gjøre om jeg selger min Toyota?

Fjern bilen fra din MyT-konto. Ikke avslutt kontoen, ettersom eventuelle fremtidige Toyotabiler du eier, kan legges inn på kontoen. Ikke glem å informer den nye eieren av bilen at den har tilgang til tjenestene knyttet til MyT-appen.

Hvordan kan jeg deaktivere tjenestene koblet til MyT-appen?

Hvis du midlertidig vil stoppe de tilkoblede tjenesten, kan du slå på Privatmodus for å deaktivere GPS-funksjonen.

Om du vil stoppe tjenestene permanent, går du til hjulikonet på MyT-appen. Velg "Innstillinger" og velg så fanen "Bil". Derfra kan du deaktivere de tjenestene tilknyttet MyT-appen permanent.

Hva om jeg fjerner bilens VIN-nummer fra MyT-kontoen min? Slutter tjenestene da å fungere?

Tjenestene knyttet til MyT stopper om VIN-nummeret slettes fra kontoen din.

Kan jeg få informasjon om hvor mye bensin som er igjen på tanken? Eller om dørene er låst?

Disse tjenestene er ennå ikke tilgjengelige, men vi jobber kontinuerlig for å knytte nye tjenester til MyT-appen. Vi vil oppdatere appen regelmessig for å sikre at appen din forblir aktuell. Den enkleste måten å gjøre dette på en å aktivere automatiske oppdateringer fra nettstedet du henter appene dine.

MyT Multimedia

Hva er MyT Multimedia og hva inneholder det?

MyT Multimedia inkluderer flere navigasjonstjenester på nettet, som gir nyttig informasjon i sanntid, for eksempel trafikkinfo og fotoboksvarsling..

Disse funksjonene krever at internett fungerer. Du må koble mobilenheten din (via wi-fi eller Bluetooth) eller hvilken som helst wi-fi-enhet / nettverk til bilen. 

Hver nye Toyota kommer med 3 års gratis kartoppdateringer for navigasjonssystemet, så vel som andre tjenester som:

• Trafikkinfo i sanntid
• Coyote (der det er tilgjenegelige) eller Cyclops
• Google Streetview (der det er tilgjengelig)
• Severdigheter (POI)
• Bensinstasjoner
• Parkering
• Værvarsel


Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå til instruksjonene for hvordan du aktiverer tilknyttede tjenester for nettnavigasjon og hvordan du bruker dem. (Sett inn lenker til Hvordan aktivere Internett-tilkoblede tjenester og hvordan bruke Internett-tilknyttede tjenester)

MyT Multimedia inkluderer også smarttelefonintegrasjon. Dette lar deg koble smarttelefonen (kompatibel med iOS, Android) til bilen din. Favorittappene dine, som Spotify, Whatsapp, Audible, Google Maps og Waze, kan brukes i bilen din, og kontrolleres via Siri Voice Assist eller OK Google.

Noen modeller (Nyere C-HR, Yaris og AYGO, avhengig av variant, den nye Supra*) er kompatible med Apple CarPlay og Android Auto.
* Bare kompatibel med Apple CarPlay

Hvorfor trenger jeg en internettforbindelse for MyT Multimedia netttilkoblede tjenester? Hvordan skiller det seg fra vanlig navigasjon?

Innebygde navigasjonssystemer mottar data fra fra GPS-satelliter. MyT Multimedia krever en nettilkobling for å motta nødvendige data for sanntidstrafikk, Coyote (hvor tilgjengelig), Google Streetview (der det er tilgjengelig), værmelding, bensinstasjoner og parkering og interessepunkter/severdigheter (POI).

Er bilen min kompatibel med MyT Multimedia?

Alle Toyota-modeller som for tiden er i salg inkluderer navigasjonstjenester på nettet. AYGO og Supra har imidlertid sitt eget sett med tilkoblede tjenester.

Smarttelefonintegrasjon er tilgjengelig på visse nåværende generasjoner av Aygo-varianter, visse nåværende generasjoner av Yaris-varianter, den nye Supra (fungerer kun med Apple CarPlay) og nye C-HR-modeller fra oktober-produksjon i 2019. Sjekk med din forhandler for å se om smarttelefonintegrasjon er tilgjengelig.

Hvor mye koster MyT Multimedia?

De første tre årene (NMSCs lokalisering for varighet) av MyT Multimedia-navigasjonstjenestene online gratis. Etter det kan du kjøpe et abonnement. Kartoppdateringspakken inkluderer alle våre kartoppdateringer og relaterte nettjenester, og servicepakken vår inkluderer våre nettjenester. Du kan kjøpe et abonnement i nettbutikken. Undersøk e-Store for priser.

Hva skjer etter at mine 3 år med gratis MyT Multimedia er over? Vil dere varsle meg?

Du vil få et varsel på multimediaskjermen i bilen 30 dager før den gratis 3-årsperioden er utløpt.
I nettbutikken kan du fornye kartpakken i enten 1 eller 3 år. Når du fornyer servicepakken din, kan du velge mellom 1, 2 eller 3 år. Undersøk nettbutikken for priser

Hva er nettbutikken og hvor kan jeg finne den?

Du får tilgang til e-Storegjennom multimediasystemet til bilen din eller i Min Toyota Portal.
I kundeportalen e-Store, nås fra MyToyota Portalen, kan du kjøpe tjenestene som tilbys av MyT Multimedia. Du kan også sjekke statusen til gjeldende abonnement i e-Store. Gå til fanen "Kjøpt" i nettbutikken for å se hvilke abonnementer som er aktive, og tiden som gjenstår på dem.

Hvis du går inn på nettbutikken fra multimediasystemet ditt, kan du laste ned tjenester som Coyote (tidligere kjøpt i nettbutikken). Du kan finne nettbutikken ved å gå til ‘Meny’-delen, deretter gå til Kartoppdateringer og velg ‘I bilen’.

Hvordan kan jeg kjøpe tjenester fra MyT Multimedia?

Du kan kjøpe tjenester fra Min Toyota kundeportal. For å finne ut hvilke tjenester du allerede har, klikker du på "Kjøpt".

Jeg kjøpte en bruktbil fra Toyota med MyT Multimedia og tilkoblede tjenester. Må jeg aktivere det på nytt?

Du kan bruke det med en gang, du må bare å aktivere tilknyttede tjenester via Bluetooth. Vi anbefaler at du oppgir MyT / My Toyota-identifikasjonen for å knytte multimediaenheten til kontoen din. Du vil da kunne kjøpe tjenester eller kartoppdateringer fra portalen og bruke "Del til bil" fra MyT-appen.

Hvordan oppretter jeg en MyT Multimedia-konto?

Den samme kontoen brukes både for MyT-appen og Min Toyota Portal. Hvis du ikke har en, anbefaler vi deg å laste ned appen og opprette en derfra.
Du kan også opprette en konto via multimediaenheten (du må godta vilkårene for bruk innen 14 dager på Min Toyota-portalen).

Hvordan aktiverer jeg MyT Multimedia og aktiverer tilkoblede tjenester?

Du kan aktivere via multimediasystemet i bilen din. Vær oppmerksom på at bilen må være koblet til internett, enten ved Bluetooth, wi-fi eller med å bruke wi-fi fra hjemmet ditt (hvis bilen din er parkert innenfor rekkevidde), ettersom tjenestene som tilbys av MyT Multimedia er nettbasert. For en trinnvis forklaring, vennligst les veiledningen.
Når du er tilkoblet, begynner de 3 årene med gratis tilknyttede tjenester. Hvis du ikke følger denne prosessen, vil du ikke kunne benytte deg av disse tjenestene.

Hvordan kan jeg sette opp en wi-fi-forbindelse i bilen?

Ikke alle nye Toyota-modeller er kompatible med wi-fi-tilkobling, men alle nye modeller er Bluetooth-kompatible.

Gå til menyen på multimediasystemet ditt, og trykk 'Innstillinger', deretter 'wi-fi' og 'Slå på wi-fi'. Velg nettverket ditt, skriv inn passordet og velg ‘OK’. Når du lykkes, vil du få en melding om at navigasjonssystemet er koblet til hotspot.
Du kan finne en trinn-for-trinn-veiledning nedenfor. "

Hvordan kan jeg koble til Bluetooth?

Gå til menyen til multimediasystemet ditt og velg ‘Innstillinger’. Velg deretter ‘Bluetooth-tilkobling’ og følg trinnene for å konfigurere nettverkstilkoblingen. Deretter må du aktivere Bluetooth-tilkobling på smarttelefonen. Du finner en trinn-for-trinn-veiledning nedenfor.

Hvordan kan jeg installere og aktivere Coyota?

Gå til menyen i multimediasystemet ditt, og gå til nettbutikken 'I bil'-del (du trenger en online-tilkobling og må være logget inn). Velg Coyote-appen og velg 'installer'. En pop-up vil vises når Coyote er installert. Når du åpner den, velger du 'OK' for å starte den automatisk. Coyote vil nå alltid vises som tilgjengelig under 'apper'.

Vær oppmerksom på at Coyote bare kan brukes etter at du har kjørt 200 km i bilen.

For mer informasjon, se veiledningen vår.

Hvordan fungerer Apple CarPlay eller Android Auto?

Apple CarPlay kan aktiveres ved å koble iOS-enheten din til bilens USB-port. I multimedia-enheten klikker du på" menyknappen og deretter på" Car Play ".

Android auto kan aktiveres ved først å laste ned Android Auto-appen. Koble deretter Android-enheten din til bilens USB-port. I multimedia-enheten klikker du på 'meny' -knappen, og deretter klikker du på 'Android Auto'.

Kan jeg bruke Google Maps, Waze eller Spotify i bilen?

Ja, forutsatt at du har en nettforbindelse med smarttelefonen. Du trenger også en kabel for å koble smarttelefonen til bilen. Hvis du har en Android-telefon, må du installere Android Auto-appen. Appene blir da tilgjengelig via Android Auto / Apple Car Play-menyen på multimediaskjermen.

Den nyeste Toyota C-HR, den nåværende generasjonen Yaris (visse varianter), den nåværende generasjonen AYGO (visse varianter) og Supra kun Apple Car Play) tilbyr smarttelefonintegrasjon.

Hvordan kan jeg aktivere "Del til bil" fra MyT-appen?

Med"del til bilen"-funksjonen kan du forberede deg på reisen din på forhånd ved å lage en veibeskrivelse på den mobile enheten din og deretter sende dem til bilen. Du trenger en bil med navigasjon og en MyT-konto med bilen din registrert på kontoen din.

For å aktivere denne funksjonen, må du koble bilen din til MyT-kontoen din.   

Du kan gjøre dette på en av to måter:

• I bilen din, med Bluetooth eller wi-fi aktiv, klikker du på 'Oppsett' i multimedia. Gå til fanen "Nett", og velg "Toyota online", og deretter "Eksisterende konto". Angi MyT-identifikasjonen. Du må deretter gå til MyT kundeportalen. Du har mottatt meldingen "vi fant en ny enhets-ID". Bekreft, så er du klar.
• Du kan også aktivere Del til bil-funksjonen direkte i appen, ved å gå til bilmenyen, velge hjulikonet, gå til 'Innstillinger', og deretter velge et multimediaenhetsalternativ i kategorien 'Bil'. Følg instruksjonene i appen din, og merk at du må være i bilen din for å fullføre sammenkoblingen.

 For mer informasjon, se veiledningen vår. ".

Hvordan oppdaterer jeg programvaren og kartene? Skjer dette automatisk?

"Over-the-air kartoppdateringer er mulig med de nyeste multimedia-systemene fra 2019, aktivert i nettbutikken for de nyeste kompatible modellene. For mer informasjon, vennligst se vår veiledning.
Du kan også oppdatere systemet manuelt ved å laste ned oppdateringer fra nettbutikken på My Toyota-portalen til en USB-pinne og koble det til bilen din."

Hvilken er den beste måten for å planlegge en reiserute?

"Du kan bruke funksjonen Del til bil i MyT-appen for å planlegge ruten. Gå først til fanen Tjenester, velg 'Del til bil', klikk hvor du skal, skriv inn adressen og så kan du programmere en tur med opptil 9 stopp og en endelig destinasjon ved å klikke på '+' - knappen. Trykk deretter 'Send til bil'.

Når du er i bilen, må du sørge for at du har en wi-fi-forbindelse. Det enkleste er å bruke Bluetooth på smarttelefonen. Når en internettforbindelse er opprettet i bilen din, kan du laste ned reisen. gå til favorittdestinasjonene i multimediaenheten, så finner du den forhåndsplanlagte reisen.

For den nye RAV4, den nye Corolla, nye Camry og nye C-HR, kan du finne reisen under favorittmenyen. For mer informasjon, vennligst se våre veiledninger om hvordan du deler til bil og hvordan du finner bilen din. "

Når starter mine 3 gratis år med MyT Multimedia?

3-årsperioden starter når du skriver inn MyT-identifikasjonen i multimedia-enheten.

Hvordan kan jeg sjekke utløpsdatoen for abonnementene mine på kartpakker og MyT Multimediatjenester?

Du vil få et varsel på multimediaskjermen i bilen 30 dager før 3-årsperioden med gratis abonnement avsluttes. 15 dager før gratisperioden avsluttes, vil du motta den samme meldingen hver dag. Etter at 3-årsperioden er avsluttet, vises det en melding hver gang du prøver å bruke appen.

Mer om Toyota service

Nye Yaris Cross Hybrid Nye Yaris Cross Hybrid Nå kan vi endelig vise frem nye Yaris Cross Hybrid. Vår nye kompakt-SUV har alle kvalitetene som skal til for å gjøre vår neste generasjons Yaris også til en sportslig og høyreist SUV. 10 millioner solgte RAV4 på verdensbasis 10 millioner solgte RAV4 på verdensbasis RAV4 har kastet seg på statistikken over Toyota-modeller som har oppnådd et åttesifret antall solgte eksemplarer. Det totale salgstallet for den bestselgende SUVen passerte 10 millioner i slutten av februar 2020, fordelt på de fem generasjonene av modellen som har blitt produsert siden 1994. Hva må du som bileier må vite om dekk Hva må du som bileier må vite om dekk Hvilke dekk passer til norske kjøreforhold? Hva er forskjellen på sommerdekk og vinter dekk? Alt du trenger å vite om dekk som bileier. Hva betyr tallene og bokstavkodene som står på dekket? Hva betyr tallene og bokstavkodene som står på dekket? Det står flere tall- og bokstavkoder på dekket - vet du hva de betyr? I denne artikkelen får du en rask, liten innføring i hva de forskjellige tallene og kodene står for, og hvorfor de er viktige for deg.
Dine personverninnstillinger

Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen på siden vår, og for å gjøre vår kommunikasjon mer relevant for deg. Du kan endre innstillingene for informasjonskapsler når du selv ønsker.

Endre innstillinger
Les mer om informasjonskapsler