Gode resultater for Toyota

Havnet i toppsjiktet i flere undersøkelser

Hvert år publiseres det omfattende og prestisjefylte undersøkelser om blant annet kundetilfredshet og omdømme. Og 2016 bærer med seg gode resultater for Toyota, som havner i toppen i flere undersøkelser.

Gode resultater

Toyota hopper to hele plasser opp, og er nå stolt innehaver av fjerdeplassen i årets Autoindex. Vi gratulerer også Lexus, som nok en gang beholder tronen og havner helt på topp!

- Det er alltid hyggelig å komme på toppen, forteller en fornøyd informasjonssjef i Toyota/Lexus, Espen Olsen.

  • TNS Gallups omdømmeundersøkelse gjennomføres blant et utvalg av Norges mest kjente virksomheter hvert år. I år var det 68 virksomheter med i undersøkelsen, der Toyota landet på en tredjeplass bak Vinmonopolet og Mercedes.
  • Norsk kundebarometers resultater ble avslørt i midten av mai, og måler blant annet tilfredshet og lojalitet blant kundene innenfor en rekke bransjer. Undersøkelsen for lojalitet måles på bakgrunn av dette spørsmålet:

  • Hvor sannsynlig eller usannsynlig er det at du kommer til å opprettholde ditt kundeforhold til forhandleren?


  • Av bilmerkene i Norsk kundebarometer havnet Toyota på en andreplass på lojalitet med 80,6 poeng, bak BMW med sine 81,4 poeng. Vi tar nok en andreplass på tilfredshet med 82,4 poeng, bak Volo som får 82,5. Totalt lander vi på en 6. plass, uansett bransje, på tilfredshet. Se alle bransjeresultatene for 2016 her.

Vi takker alle våre kunder for tilliten!

Toyota og cookies

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) på våre nettsider for å gi deg en bedre opplevelse når du besøker oss igjen. Hvis du er fornøyd og aksepterer dette, kan fortsette å bruke nettsiden som normalt, eller lese mer om informasjonskapsler og hvordan de benyttes på Toyotas hjemmeside under Bruk av cookies.