Toyota C-HR

Konseptbilen som ble virkelighet

Da konseptbilen Toyota C-HR ble avduket på bilutstillingen i Paris vekket den sterke følelser blant de tilreisende bilentusiastene. Mange forelsket seg i den futuristiske doningens særegne design og forlot kjærlighetens by med

en bittersøt ettersmak av en flørt som ikke kunne vare. Trodde de. Få år senere har C-HR satt sitt unike preg på bybildet og etablert seg i bilhverdagen til mange lykkelige eiere.

Ikke som de andre

Å skille seg ut kan som kjent slå begge veier, og for Toyotas del slo det riktig vei: designen er en innertier og C-HR en suksess. I 2017, dens første år på markedet, var den blant de ti mest kjøpte bilmodellene i Norge. Men et godt utseende er som kjent ikke alt, og det beste med C-HR er faktisk det du ikke ser.

Hybridene sparer for deg - her ser du hvordan

Det beste ligger under overflaten

C-HR er siste generasjon hybrid. Drivverket er mer kompakt og lettere enn i forrige generasjon, elmotorene er mer effektive, batteriet lader fortere og den kan kjøre rent elektrisk i 60 prosent høyere hastigheter enn tidligere. Og som om ikke det var nok har C-HR en verdensrekord.

Verdensmester i effektivitet

Den har verdens mest effektive bensinmotor. Den tekniske termen er «Termisk virkningsgrad», og det er den som avgjør hvor mye av energien i bensinen som går til å drive motoren og ikke bare forsvinner som varme. Bensinmotoren under panseret i C-HR har den høyeste virkningsgraden i noen masseprodusert enhet. Det er noe å tenke på ved pumpene.

C-HR ble imidlertid ikke bare designet for lange blikk og effektivitet, men også for kjøreglede.

Kampanjetilbud:
Toyota C-HR Hybrid Active
Privatleie 2090,-/md.

Fintunet av entusiaster

Sjefdesigner Hiroyuki Koba er en ivrig racingsjåfør, og mannen med ansvar for kjøreegenskapene. Koba har gjort en eksemplarisk jobb med C-HR. Den kombinerer fordelene til en SUV, høy bakkeklaring og god oversikt over veien, med kjøreegenskaper man ville forvente av en kompaktbil. Sistnevnte i stor grad takket være det lave tyngdepunktet. C-HR har det laveste tyngdepunktet i klassen som gjør at den sitter eksepsjonelt godt på veien og rett og slett er en fryd å ratte rundt i både på landeveien og i byen.

Toyota c-hr rød fra bilde bakside
Toyota c-hr bilde halv bakside
Best på sikkerhet og komfort

Hybrider fra Toyota har flere fordeler enn lavt forbruk: de er også stillegående, har trinnløst automatgir og kjører elektrisk halvparten av tiden. Dessuten kommer C-HR med det avanserte sikkerhetssystemet Toyota Safety Sense. Toyota Safety Sense er en samlebetegnelse på en rekke aktive sikkerhetsteknologier: Kollisjonsvern med automatisk nedbremsing, adaptiv radar cruisekontroll som holder avstand til forankjørende trafikk, filskiftvarsling, automatisk fjernlyskontroll og skiltgjenkjennelse. I tillegg har man selvsagt antispinn og antisladd.

Opplev C-HR selv

Designen sørger for at C-HR gjør inntrykk fra alle vinkler, men den vinkelen den gjør seg aller best i er sett fra førersetet, ute på veien. Først da skjønner man hvordan design, ingeniørkunst og Toyotas mer enn 20 års erfaring med hybridteknologi kommer sammen og danner en kjøreopplevelse helt utenom det vanlige.

Vil du oppleve C-HR selv er du hjertelig velkommen til å kontakte en av Toyotas mange forhandlere eller bestille prøvekjøring på Toyota.no. Vi lover at du kommer til å bli overrasket.

Slik så C-HR ut som konseptbil

Relatert innhold

Dine personverninnstillinger

Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen på siden vår, og for å gjøre vår kommunikasjon mer relevant for deg. Du kan endre innstillingene for informasjonskapsler når du selv ønsker.

Endre innstillinger
Les mer om informasjonskapsler