1. Nyheter
  2. Lanseringer
  3. Proace City 4x4
Jeg ønsker å...

Nå kan du få Proace City også med 4x4

Proace City med 4x4 har selvsagt fremkommelighet som sitt sterkeste trumfkort. I et land som vårt med generelt utfordrende vei- og føreforhold store deler av året, er det mange sjåfører som må ha en bil med trekk på alle fire for å være sikre på å kunne gjennomføre alle oppdragene sine hver dag året rundt. For disse er Toyota Proace City med 4x4 en kjærkommen nyhet!

Gatenavn som Brattbakken, Kleiva og Kneika finner du i nord og sør, øst og vest. De sier mye om utfordringene som er en del av den norske virkeligheten. Fremdeles er det langt fra alle lokale baksnuer og stikkveier som er bygd etter den offisielle standarden som sier maks 8% stigning/fall. For håndverkere, serviceleverandører og transportører av byggevarer, hvitevarer eller møbler som har oppdrag i hytte- og byggefelt og anleggsområder, er gjerne 4x4 det eneste som kan ta bilen hele veien frem.

  • Komfort og plass

    Det første biljournalister og andre som har prøvd Toyota Proace City legger merke til, er komfortnivået i kupéen. Ord som «personbilnivå» går igjen. For den som har bilen som et viktig verktøy gjennom arbeidsdagen, er komfortable, gode og praktiske løsninger i kupéen viktig for å kunne jobbe effektivt. Her byr altså Proace City 4x4 på det som skal til.

    Bilen er rask å laste og losse og bagasjerommet er lett tilgjengelig siden den har to sidehengslede dører bak med 180 graders åpning og i tillegg er brede skyvedører med vindu på begge sider standardutstyr.

  • Proace City Lang er modellen som leveres med 4x4. Inkludert Smart Cargo er lasterommet på 4,3m3 og det gir plass til kolli opp til 3,4 meters lengde. Rommet gir plass til 2 Europaller.
  • Nyttelasten er 785 kg og bilen kan trekke tilhengervekter opp til 1.200 kg. Proace City gir også mulighet for forskjellige løsninger for taklast med tillatt vekt opp til 100 kg.

4x4

Fremdriften besørges av en firesylindret turbodiesel på 1,5 liter som utvikler 130 HK og som kan levere et maksimalt dreiemoment på 300 Nm. 2x4-modellen har et WLTP-forbruk på fine 0,57 liter diesel per mil. Girkassen er manuell og har 6 trinn. For å kunne kjøre mest mulig økonomisk, kan firehjulsdriften kobles ut og inn etter behov. Fordelingskassen sitter foran og en viskosekobling fordeler trekkraften raskt og mykt mellom for- og bakaksel etter behov når vei- og føreforholdene er slik at føreren velger å koble inn firehjulsdriften. Med firehjulsdriften aktivert, vil forbruket ligge høyere.

For å bedre fremkommeligheten på dårlig brøytede veier og inne på anleggsområder er bakkeklaringen økt med 20 mm sammenliknet med 2x4-versjonen av Proace City. For å høyne sikkerheten og redusere risikoen for skader i områder med ekstreme forhold blir 4x4-versjonen dessuten utstyrt med beskyttelsesplater under motoren og drivstofftanken.

Med Toyota i Ryggen

I det lange løp er det imidlertid totalpakken som blir avgjørende for profesjonelle brukere. For å holde hjulene i gang, må billeveransen støttes av en profesjonell organisasjon som tar seg av service, vedlikehold og eventuelle reparasjoner.

Svært mange virksomheter har veletablerte kundeforhold til ett eller flere av Toyotas 94 autoriserte verksteder over hele landet. Ute på veien har de tilgang til Toyota Veihjelp døgnet rundt og takket være Toyota Express Service, tar planlagte servicer kun èn time. Fra sentrallageret i Drammen distribueres deler ut i nettverket slik at det er kort leveringstid. Og det er Toyota som har mekanikere med spesialkompetanse på PROACE City 4x4.

  • PROACE CITY NYHETSBREV

    Meld deg på vårt nyhetsbrev, og vær først ute med å motta nyheter om nye og kommende Proace City utgaver.