Gå til hovedinnhold (Press Enter)
Jeg ønsker å...

«Vi forventer at den nye elektriske Hilux vil være et attraktivt valg for norske bedrifter som møter stadig strengere krav til nullutslippsløsninger – for eksempel innen bygg- og anleggsbransjen – og som samtidig krever den ledende holdbarheten og fremkommeligheten Hilux er kjent for.»

Piotr Pawlak,  President Toyota Nord-Europa

Ytelse og kjøreegenskaper
Designet for krevende bruk
Med den nye elektriske Hilux innleder den ikoniske pickupen en ny æra. Den beholder sin kapasitet til å takle de mest krevende miljøene, samtidig som interiørplass og lastekapasitet er intakt.

Forbedret karosseristivhet

Karosseriets stivhet er forbedret med 30 ekstra sveisepunkter i gulvseksjonene foran og bak, samt en forsterket krengningsstabilisator bak.

Nyttelast og tilhengervekt

Med en nyttelast på rundt 715 kg og en tilhengervekt på opptil 1.600 kg, bekrefter den nye elektriske Hilux sin rolle som en ekte arbeidshest. Dette gir en optimal balanse mellom elektrisk rekkevidde, kraft og praktisk bruk.

Uslåelige offroad-egenskaper

Den nye elektriske Hilux er utviklet for å matche offroad-egenskapene til resten av den niende generasjonen Hilux. Den robuste rammestrukturen er bevart og forsterket med ekstra tverrbjelker. Et nytt de Dion-fjæringssystem med stiv bakaksel sikrer optimal integrasjon av e-akselen uten å kompromittere styrke eller terrengegenskaper.

Imponerende terrengdata

Med en innkjøringsvinkel på 29°, utkjøringsvinkel på 25°, 500 mm hjulopphengsvandring og en vadedybde på 700 mm, er den nye elektriske Hilux klar for de tøffeste utfordringene. Bakkeklaringen er 207 mm, og rampevinkelen er kun redusert med fire grader til 20°.

Intelligent fremkommelighet med Multi-Terrain Select

Den nye elektriske Hilux er den første Toyota-modellen med Multi-Terrain Select. Dette avanserte systemet tilpasser automatisk bilens ytelse til terrenget via presis dreiemoment- og bremsekontroll, for optimal trekkraft og stabilitet. Føreren kan velge mellom fem moduser: stein, sand, gjørme, grus og humpete terreng (sistnevnte, for første gang i en elektrisk bil). Automatisk innstilling er også tilgjengelig.

Kvalitet, holdbarhet og pålitelighet

Den nye elektriske Hilux viderefører Hilux' globale suksess bygget på kvalitet, holdbarhet og pålitelighet. Den gjennomgår strenge kvalitets- og EV-spesifikke tester, inkludert dypvannskjøring (700 mm vadedybde), vanninntrengning og full batterinedsenking. Høy e-akslingutlufting beskytter mot vann. Resultatet er en trygg og robust Hilux-partner under alle forhold.

Med Toyota i ryggen

Vi forstår at kjøretøyet er avgjørende for bedriften. Når du velger Toyota, velger du også proffmarkedets beste servicetilbud gjennom bedriftskundeprogrammet Toyota Professional. Vi kaller det «Med Toyota i ryggen».

 

En bil for proffene

Den nye elektriske Hilux blir en del av Toyota Professional-tilbudet, og tilbyr bedrifter og profesjonelle brukere en løsning som kombinerer nullutslipp med praktisk kapasitet og terrengstyrke. Den er ideell for virksomheter som ønsker å redusere karbonavtrykket eller operere i lav- og nullutslippssoner i urbane områder. I tillegg gir den elektriske modellen lavere driftskostnader over tid, med redusert behov for vedlikehold og færre slitedeler – en betydelig fordel for flåteoperatører.

Express Service

Inn og ut på 60 minutter

Tid er penger. Derfor garanterer vi at avtalte servicer og vedlikehold gjennomføres på 60 minutter eller mindre.

På Express Service jobber to spesialmekanikere på bilen din samtidig uten at det koster deg noe mer. Slik halverer vi tiden. Et dobbelt sett med øyne sørger også for mer omfattende inspeksjon slik at kvalitet og presisjon blir bedre ivaretatt.

Vi jobber dobbelt på alt fra rutinemessig vedlikehold til større reparasjoner.

 

Les mer
Teknologi og innovasjon
Teknologien som driver den nye elektriske Hilux
Dette er første gang Toyota benytter elektrisk-teknologi i et kjøretøy med ramme – en konstruksjon som har vært nøkkelen til den nye elektriske Hilux’ styrke siden starten. Batteriet er integrert i den solide rammen og beskyttet mot skader og vanninntrengning, slik at terrengkjøring kan utføres med full trygghet.

Drivlinje og ytelse

Den nye elektriske Hilux leveres med permanent firehjulsdrift, basert på kompakte e-aksler foran og bak, hver med integrert inverter og transaksel. Den fremre e-akslen leverer et dreiemoment på 205 Nm, mens den bakre gir 268 Nm, noe som sikrer kraftig trekkraft og stabilitet under alle forhold. Systemet benytter avanserte silisiumkarbid-halvledere for maksimal effektivitet og minimalt energitap, noe som gir optimal kontroll og ytelse – selv i krevende terreng.

Batteriteknologi

Den nye elektriske Hilux har en nyutviklet litium-ion-batteripakke på 59,2 kWh, med 80 celler fordelt på fem moduler. Batteriet er integrert i rammen for lavt tyngdepunkt og optimal stabilitet, og er robust beskyttet mot vridningskrefter og krevende terreng.

Avansert kjølesystem

Et avansert kjølesystem med høy motstand og lang levetid regulerer temperaturen. Dette sikrer driftssikkerhet og beskytter mot korrosjon, og gir maksimal ytelse og sikkerhet uten å kompromittere interiør- eller lasteplass.

Rammebeskyttet batteri

Batteriet er integrert i kjøretøyets struktur og beskyttet av et solid underdeksel. I tillegg er rammens sidebjelker forsterket med støtdempende aluminiumsprofiler for ekstra sikkerhet ved kollisjon. Disse tiltakene er avgjørende for å sikre at den nye elektriske Hilux kan håndtere selv de mest krevende kjøreforholdene.

Design
Den klassiske pickupen med moderne preg
Den nye elektriske Hilux får et moderne og premium uttrykk med "Tough and Agile"-designet. Unike elektriske detaljer som grillfri front og 17-tommers felger fremhever identiteten, levert eksklusivt som Double Cab.

Robust og moderne design

Den nye elektriske Hilux deler det nye eksteriør- og interiørdesignet med resten av den niende generasjonen Hilux-serien, med enkelte detaljer som fremhever den elektriske identiteten. Alle modeller leveres i Double Cab-format, i tråd med globale kundepreferanser. Designkonseptet «Tough and Agile» gir et mer moderne og premium uttrykk, med muskuløse linjer, geometriske hjulbuer og en robust front. Den elektriske versjonen har en aerodynamisk front uten tradisjonell grill og egne 17-tommers aluminiumsfelger.

Lading og rekkevidde
For daglig bruk og profesjonelle oppdrag
Den nye elektriske Hilux tilbyr en praktisk rekkevidde og fleksible lademuligheter, skreddersydd for å møte kravene i en hektisk arbeidsdag. Smarte ladefunksjoner og en rekkevidde tilpasset daglige oppdrag sikrer effektiv drift.

Lademuligheter

Den nye elektriske Hilux tilbyr fleksible lademuligheter. Med DC-hurtiglading på over 150 kW (CCS2) kan du lade fra 10 til 80 % på omtrent 30 minutter, avhengig av forholdene. For AC-lading (Type2) hjemme eller på offentlige stasjoner, tar en full lading (10-100%) cirka 6,5 timer ved 10 kW. Smart ladeplanlegging lar deg programmere starttidspunkt, utnytte lavere strømpriser og sette ladegrenser (50-90%).

Rekkevidde

Foreløpige tester indikerer en rekkevidde på rundt 240 km ved full lading. Husk at faktisk rekkevidde påvirkes av faktorer som klima, bruk av klimaanlegg og lastevekt.

Toyota ladenettverk

Ett kort, én regning

Toyota ladenettverk er en avtale mellom Toyota og ulike ladeleverandører. I praksis for Toyota-eiere betyr det tilgang til mange tusen ladepunkter smed Toyota ladekort – for tiden over 18 000 bare i Norge. I tillegg får du alle ladekostnader, uansett leverandør, samlet på én faktura. Toyota ladenettverk strekker seg utover hele Europa, og sørger for bekymringsfrie kjøreturer.

 

Les mer

Lansering i Norge – elektrisk og hybrid

Den nye elektriske Hilux går i produksjon fra desember 2025, og Toyota Norge planlegger å åpne for bestilling i første kvartal 2026, mens de første kundebilene forventes å ankomme Norge i andre kvartal. Hilux Hybrid 48V er planlagt i produksjon fra våren 2026, og vil først ankomme Norge i tredje kvartal. Hilux kommer med i helt ny versjon i 2026, både som hubrid og med med en helelektrisk drivlinje.

«Vi gleder oss stort til å lansere helt nye Hilux i Norge, som viderefører arven fra åtte generasjoner før den. Vi forventer at Hilux Hybrid 48V vil være den mest solgte versjonen av nye Hilux i Norge, men har også tro på at den nye elektriske Hilux vil overraske mange med sine egenskaper i krevende omgivelser.»

Piotr Pawlak,  President Toyota Nord-Europa