Gå til hovedinnhold (Press Enter)
Jeg ønsker å...

Toyota tar andreplassen i årets AutoIndex-undersøkelse

I årets utgave av den prestisjetunge kundeundersøkelsen AutoIndex plasserer Toyota seg nok en gang på andreplass, kun slått av søstermerket Lexus.

I 2025-utgaven av Autoindex oppnådde Toyota en totalindeks på 894 poeng. Lexus er på topp for fjortende år på rad med en indeks på 918. Det er femte gang på rad hvor Toyota tar andreplassen.

For kategorien Lojalitet er Toyota denne gangen på en fjerdeplass med en indeks på 871, mens Lexus topper med 891.

AutoIndex er den mest omfattende kundeundersøkelsen i bilbransjen, og utføres årlig av Loyalty Group og vurderer flere aspekter som settes sammen i en indeks: Bilen (teller 40 prosent), kjøpsopplevelse (20 prosent), opplevelse av service på verksted (20 prosent) og lojalitet til merket (20 prosent). I år ble svar fra 3614 norske bileiere som har kjøpt eller privat nybil mellom 2021-2024 med i undersøkelsen, herav 226 Toyota-eiere.

  • Piotr Pawlak, administrerende direktør i Toyota Norge er stolt og glad for at kundene gir gode tilbakemeldinger i AutoIndex 2025:

    – Først og fremst er vi svært takknemlige for de positive tilbakemeldingene kundene gir i årets AutoIndex, og vi tror dette er svært viktig for fremtidig suksess for Toyota. Dette betyr at både produktene og tjenestene vi leverer gjennom forhandlerne våre holder høy kvalitet, og legger til;

    – Våre engasjerte medarbeidere i hele Toyota-organisasjonen strekker seg langt for å tilby gode kundeopplevelser i salgsfasen, når bilen overleveres til kunde og når den senere kommer inn på verkstedet, sier Pawlak.

Han er også fornøyd med å se søstermerket Lexus på toppen, denne gangen for fjortende året på rad.

–Det er svært imponerende at Lexus opprettholder posisjonen som en klar nummer én i AutoIndex for fjortende gang på rad. Dette er til stor inspirasjon, også for Toyota-forhandlerne som har noe å strekke seg etter, avslutter Pawlak.

Publisert: 21.05.2025