Gå til hovedinnhold (Press Enter)
Jeg ønsker å...

Toyota topper Interbrands Global Brands 2025-kåring for 22. gang på rad

I Interbrands rangering av verdens mest verdsatte varemerker tok Toyota topplasseringen i bilbransjen for 22. år på rad.

I den nyeste rapporten fra Interbrand Best Global Brands 2025 ble Toyota verdsatt til 74,2 milliarder dollar, en økning på 2 % fra året før. Med dette holder Toyota fortsatt 6.-plassen i den globale merkevar­erangeringen.

Toyota leverer biler til kunder i mer enn 170 land og regioner, noe som gjør selskapet til en av verdens ledende bilprodusenter. På verdensbasis selger konsernet et bredt spekter av merker – fra Toyota og Lexus til Daihatsu – noe som bidrar til selskapets globale styrke.

Ifølge Interbrands eksperter ligger Toyotas suksess delvis i modellmangfoldet og bredden i drivlinjer, inkludert deres etablerte hybridteknologi som har vært under utvikling i over 25 år.

  • Samtidig fortsetter Toyota å utvide sitt utvalg av elbiler, og jobber parallelt med lav- og nullutslippsløsninger — blant annet på hydrogenteknologi. Denne satsingen gjør Toyota til en av de mest innovative aktørene i bilindustrien, og bidrar til både vekst i salg og en raskere overgang mot avkarbonisering.

    I tillegg til sterke kommersielle resultater, bygger Toyotas merkevare også på suksesser innen internasjonal motorsport, som WRC, WEC og Dakar Rally. Teknologien og erfaringene fra disse konkurransene brukes videre i utviklingen av nye modeller, noe som styrker både merkevaren og innovasjonsevnen.

    Interbrands fullstendige rangering av merkevareverdi finnes i deres rapport: se Best Global Brands 2025.

De mest verdifulle bilmerkene ifølge Interbrands Best Global Brands 2025 rapport.

Plassering blant de 100 beste

 Merke

 Markedsverdi

(milliarder USD)

6

 Toyota

 74,2

10

 Mercedes-Benz

 50,1

14

 BMW

 46,8

25

 Tesla

 29,5

29

 Honda

 24,8

30

 Hyundai

 24,6

52

 Audi

 15,4

54

 Ferrari

 15,4

56

 Volkswagen

 15

57

 Porsche

 15

 

Verdens mest verdifulle varemerker ifølge Interbrands Best Global Brands 2025 rapport.

Plass

 Merke

 Sektor

 Markedsverdi

(milliarder USD)

1

 Apple

 Teknologi

 470,9

2

 Microsoft

 Teknologi

 388,5

3

 Amazon

 Salg

 319,9

4

 Google

 Teknologi

 317,1

5

 Samsung

 Teknologi

 90,5

6

 Toyota

 Bilbransjen

 74,2

7

 Coca-Cola

Drikkevarer

 60,1

8

 Instagram

 Sosiale Medier

 57,3

9

 McDonald´s

 Fastfood

 53

10

 Mercedes-Benz

 Bilbransjen

 50,1

Publisert: 18.11.2025