Kjøpe eller lease bil?


Derfor bør du velge forsikring og finansiering fra Toyota Financial Services

I samarbeid med din Toyota-forhandler hjelper Toyota Financial Services deg å velge det beste forsikrings- og finansieringsalternativet for din nye eller brukte bil. Her får du noen gode grunner til at du bør forbli i Toyota-familien når du skal velge finansiering og forsikring.


Når du skal kjøpe eller lease en ny eller brukt bil kommer du ikke utenom finansiering og forsikring. Gjennom Toyota-forhandlerne tilbyr Toyota Financial Services billån, forsikring og andre finansielle tjenester til kunder over hele Norge.

Sammen med Toyota-forhandlerne har Toyota Financial Services som mål å finne forsikrings- og finansieringsmodellen som best dekker dine behov. Men spiller det egentlig noen rolle hvem du velger som leverandør av disse tjenestene, så lenge prisen er til å leve med?

Hvorfor bør du velge en totalløsning fra Toyota Financial Services?


Glenn Paulsen, salgskonsulent ved Toyota Oslo avdeling Økern, legger ikke skjul på at det ofte handler om kroner og øre i møte med kunder som har funnet drømmebilen. Naturlig nok er de først og fremst opptatt av hvordan kjøpet skal finansieres, og hvilke månedlige utgifter som følger med det fremtidige bilholdet.

– Både når det gjelder finansiering og forsikring er vilkår og tilleggsgoder gjerne bedre via oss eller våre samarbeidspartnere, sier Paulsen.

Samtidig ser salgskonsulenten andre store fordeler ved at kunden forblir i Toyota-familien når han eller hun skal velge finansiering og forsikring.

– Ved at kunden har alt på ett sted, er det enklere for meg å sikre at vedkommende blir ivaretatt i alle ledd av prosessen fra kontraktsinngåelse til videre oppfølging. Ikke minst er det lettere å administrere og ha full kontroll på bilholdet til enhver tid, sier Paulsen.

Kort reisevei fra spørsmål til konklusjon


Takket være det tette samarbeidet Toyota Financial Services har med forhandlerne, kan salgskonsulenten gi deg et komplett tilbud og få svar på finansieringssøknaden allerede innen få minutter.

Velger du i tillegg et forsikringsalternativ under samme paraply, er du garantert god oppfølging dersom uhellet skulle være ute. Med andre ord kan Toyota ordne alt for deg. Det blir vel knapt mer enkelt og fleksibelt enn det?

– Vårt mantra er «kunden først». Jeg er på fornavn med alle kundene mine, og de vet at jeg er lett å få tak i dersom de har spørsmål eller det har skjedd noe uforutsett. Ting blir mer personlig og ventetiden blir langt kortere kontra om du velger tilsvarende tjenester hos et stort konsern. I Toyota-familien er reiseveien kort fra spørsmål til konklusjon, sier Paulsen.


Trygt, enkelt og forutsigbart


Per Magne Hansen, administrerende direktør i Toyota Financial Services, kan fortelle at stadig flere kunder velger en totalløsning.

– Når kunden oppsøker en Toyota-forhandler og salgskonsulenten kan ordne alt knyttet til det fremtidige bilholdet, oppleves det som trygt, enkelt og forutsigbart, i tillegg til at det er gunstig, sier Hansen.

Det å kjøpe eller lease en bil er et viktig valg som påvirker den daglige økonomien til folk flest. Uforutsette ting kan skje underveis. Å ha et fast kontaktpunkt å forholde seg til oppleves gjerne som trygt og sikkert.

- Man kan stole på at problemene blir ordnet i tråd med god Toyota-standard. Vi er opptatt av å ivareta den viktige rådgiverrollen rundt biløkonomi. Ved å gi kundene god veiledning, sikrer vi også at de tar best mulige valg for seg og sin økonomi, understreker Hansen.


Mer om finansiering og forsikring

Dine personverninnstillinger

Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen på siden vår, og for å gjøre vår kommunikasjon mer relevant for deg. Du kan endre innstillingene for informasjonskapsler når du selv ønsker.

Endre innstillinger
Les mer om informasjonskapsler