Toyotas hybrider er som skapt for den norske vinteren, med teknologiske innovasjoner som gjør at de starter lett i kulda, blir raskt varme og får godt veigrep ved start på isete veier. Nedenfor kan du få et innblikk i løsningene som gjør dette mulig.

Vinterkampanjen: Se hva du sparer på å kjøpe Hybrid nå

hybrid-image1

STARTER LETT

Toyotas hybrider bruker el-motoren sin som startmotor. Sammenliknet med en vanlig personbil gir dette hybridene 20 til 50 ganger større startkraft. I tillegg er hybridbatteriet mange ganger så kraftig som vanlige bilbatterier og bidrar til at hybridene starter lett, selv i minusgrader.

hybrid-image2 

RASKT VARM

Bensinmotorer produserer mye varme. Vanligvis går mye av denne varmen tapt gjennom eksosen. Derfor er mange av våre hybrider utstyrt med EHR, en varmegjenvinner som sender kjølevæska til eksosanlegget, hvor den varmes opp og sendes tilbake for å varme både motor og kupé.

hybrid-image3  

GODT FESTE

En jevn start sørger for godt feste på glatt føre. Toyotas elektriske CVT-girkasse gir 100 % trinnløs kraftoverføring, med en lavere utveksling enn de fleste terrengbilers lavgir-serier. Slik reduseres sjansen for hjulspinn.

Kampanjer

Mer om hybrid

Aasbø og Toyota med ny GR Supra Aasbø og Toyota med ny GR Supra Det er ti år siden Toyota Norge og Fredric Aasbø innledet et samarbeid på racerbanen, og nå er de første bildene av den tidligere verdensmesterens nye driftingbil publisert. Legenden Land Cruiser er oppgradert Legenden Land Cruiser er oppgradert Kombinasjonen av utmerket kvalitet, driftssikkerhet og pålitelighet, makeløse offroad-egenskaper og et stadig høyere nivå for luksus, komfort og prestisje har gjort den ikoniske offroaderen Land Cruiser unik i sitt segment. Nå løftes nivået nok et hakk. Verdens mest verdifulle bilmerke - 2020 — Toyota Norge Verdens mest verdifulle bilmerke - 2020 — Toyota Norge Kjøper du en Toyota, vet du at dette er en av verdens største merkevarer. Forbes liste bekrefter igjen den sterke posisjonen vi har hatt i mange år. Hybrid vs Plug-in Hybrid Hybrid vs Plug-in Hybrid I høst er endelig Toyota RAV4 Plug-in Hybrid her. Samtidig fortsetter selvfølgelig fullhybriden vi kjenner fra før. Hva er egentlig forskjellen på de to, og hvilken skal du velge?

Relatert innhold

Aasbø og Toyota med ny GR Supra Aasbø og Toyota med ny GR Supra Det er ti år siden Toyota Norge og Fredric Aasbø innledet et samarbeid på racerbanen, og nå er de første bildene av den tidligere verdensmesterens nye driftingbil publisert. Legenden Land Cruiser er oppgradert Legenden Land Cruiser er oppgradert Kombinasjonen av utmerket kvalitet, driftssikkerhet og pålitelighet, makeløse offroad-egenskaper og et stadig høyere nivå for luksus, komfort og prestisje har gjort den ikoniske offroaderen Land Cruiser unik i sitt segment. Nå løftes nivået nok et hakk. Verdens mest verdifulle bilmerke - 2020 — Toyota Norge Verdens mest verdifulle bilmerke - 2020 — Toyota Norge Kjøper du en Toyota, vet du at dette er en av verdens største merkevarer. Forbes liste bekrefter igjen den sterke posisjonen vi har hatt i mange år. Hybrid vs Plug-in Hybrid Hybrid vs Plug-in Hybrid I høst er endelig Toyota RAV4 Plug-in Hybrid her. Samtidig fortsetter selvfølgelig fullhybriden vi kjenner fra før. Hva er egentlig forskjellen på de to, og hvilken skal du velge?
Dine personverninnstillinger

Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen på siden vår, for å levere tjenester fra tredjeparter, for å hjelpe oss med å forstå og forbedre hvordan nettstedet fungerer, og for å gjøre vår kommunikasjon mer relevant for deg. Du kan endre innstillingene for informasjonskapsler når du selv ønsker.

Endre innstillinger
Les mer om informasjonskapsler