Gå til hovedinnhold (Press Enter)
Jeg ønsker å...

PRIVATLEIE - TILBAKELEVERINGSPROSESS

Privatleie fra Toyota skal være en god bilopplevelse hele veien. Under privatleieperioden er det noen ting det er viktig å huske på for en smidig tilbakelevering. Følg denne prosessen for å sikre at din Toyota blir levert tilbake etter endt leieperiode - uten skader, med service gjennomført og i normal stand.

ENKEL GUIDE

FØLG DENNE PROSESSEN FOR EN SMIDIG TILBAKELEVERING

For å sikre en smidig tilbakelevering av din leasingbil, har vi laget en enkel guide som hjelper deg med å unngå overraskelser og misforståelser.

Prosessen starter allerede hos forhandler.
Ved utlevering gjennomgås bilen og du får informasjon rundt unormal slitasje og serviceintervaller.
Som Privatleiekunde vil du få en årlig serviceinnkalling fra din Toyota-forhandler.

Manglende service kan medføre ekstra kostnader ved tilbakelevering. 

 

SKADER

Vi vet at uhell kan skje den beste. Hvis uhellet først er ute så er det viktig å reparere skadene så snart som mulig.

Før du utfører reparasjoner, snakk med forsikringsselskapet ditt for å forstå hvilke skader som dekkes. Har du Toyota-forsikring? Sjekk de spesifikke dekningene.

Bruk gjerne et autorisert Toyota-verksted for reparasjoner. Fagmessig utførte reparasjoner er essensielle for bilens funksjon og sikkerhet. 

 

BEHOV FOR ENDRING

Bilbruken kan endre seg i løpet av leieperioden. Ser du underveis at du kommer til å kjøre lenger enn avtalt, anbefaler vi at du tar kontakt med forhandleren din, slik at vi kan korrigere kjørelengden og justere månedsleien. 

 

TILBAKELEVERING

Privatleieproduktet tar høyde for normal bruk. Se over bilen for skader som ikke faller inn under normal slitasje. Er du i tvil, bruk vår sjekkliste for å identifisere hva som må repareres før du leverer bilen. Hvis du har spørsmål, ta kontakt med din nærmeste Toyota-forhandler.

Sjekk at alle serviceintervaller er fulgt for å opprettholde garantien. Manglende service kan medføre ekstra kostnader.

DITT ANSVAR

Forbered bilen for den obligatoriske tilbakeleveringskontrollen:
 

  • Melde og reparere skader
  • Vaske bilen innvendig og utvendig
  • Sørge for at tilhørende dekk er tilgjengelige
  • Tømme bilen for personlige eiendeler

SISTE DAG MED BILEN

Sjekk at alt tilbehør er med og vær forberedt på en vurdering av eventuell unormal slitasje.

Eksempel på hva som skal være med er to hjulsett, to sett nøkler og bagasjeromstrekk/rollon/hattehylle.

 

HVA SKJER ETTER TILBAKELEVERING?

Etter at bilen er levert, kan du motta en sluttfaktura dersom bilen har unormal slitasje eller overkjørte kilometer. Overkjørte kilometer faktureres i henhold til kontrakten, mens underkjørte kilometer kompenseres ikke.

 

KLAR FOR ET NYTT BIL-EVENTYR?

Når ett kapittel avsluttes, starter et nytt! Utforsk våre nyeste modeller og leasingtilbud her på toyota.no

Vi gleder oss til å hjelpe deg videre på veien!

 

HVA REGNES SOM UNORMAL SLITASJE?

Norsk bilbransje har satt en felles standard for hva som regnes for å være normal og unormal slitasje. En bil er en bruksgjenstand og det er helt naturlig at den fremstår som brukt etter noen år. 

Eksempler på unormal slitasje:

  • Interiør: Hull i dashbord, riper i setetrekk, skader på sikkerhetsbelter, lukt som ikke lar seg fjerne
  • Eksteriør: Riper som må lakkeres, frontruteskader, bulker synlige på 1-1,5 meters avstand
  • Dekk og felger: Skader forårsaket av fortauskanter, dekk med mindre mønsterdybde enn lovpålagt
  • Øvrig slitasje: Manglende utstyr, mekaniske defekter, og skader på tilleggsutstyr
Kontakt og ressurser
Har du spørsmål om privatleasing eller tilbakelevering? Ta kontakt med våre forhandlere som er eksperter på området.