Best i bransjen
Med en tilfredshetsscore på 83,1 poeng trumfer Toyota kategorien «Bilforhandlere» i Norsk Kundebarometer 2025, med en økning fra 81,4 poeng i 2024 til 83,3 poeng i år. Og med det havner Toyota som nummer seks totalt av mer enn 150 virksomheter.
Toyota er en gjenganger på listen over selskaper med de mest fornøyde kundene og for 19. året på rad oppnår Toyota en totalscore på over 80 poeng i Norsk Kundebarometer.
Handelshøyskolen BI er ansvarlig for undersøkelsen og beskriver kategorien på 80-100 poeng som «begeistrede kunder» som illustreres med 5-stjerners rating. Du kan lese mer om kåringen nedenfor.
Piotr Pawlak, administrerende direktør i Toyota Norge understreker at det er forhandlerne som har hovedæren for at kundetilfredsheten har holdt seg stabilt høy over så lang tid.
– Forhandlerne våre har arbeidet systematisk og målrettet for å skape gode, minneverdige kundeopplevelser gjennom mange år. Det er de som møter kundene i det daglige, og de fortjener heder og ære for det gode arbeidet som er utført, sier han og fortsetter:
– Vi takker alle de ansatte hos forhandlerne som fortsetter å skape de gode kundeopplevelsene, og de ansatte i Toyota Norge, Toyota Finans og Toyota Forsikring som tilrettelegger og følger opp slik at vi hele tiden har kunden i fokus. Jeg er stolt av arbeidet som legges ned fra alle. Denne anerkjennelsen går til hele laget, og vi skal fortsette å jobbe slik at vi også fremover har de mest tilfredse kundene, sier Pawlak.