Norsk Kundebarometer 2020

Toyota har Norges mest fornøyde bileiere

Toyota kjører forbi alle sine konkurrenter i årets ferske utgave av Norsk Kundebarometer. Med en score på 82,6 poeng havner Toyota øverst av alle bilforhandlere og på fjerdeplass totalt på listen over de 153 selskapene som har fått sin kundetilfredshet målt av Norsk Kundebarometer.

- Dette er en fantastisk anerkjennelse fra våre kunder til Toyotas forhandlere over hele landet. Kåringen bekrefter våre interne målinger som forteller at vi lykkes med den målrettede og systematiske jobben med å skape gode kundeopplevelser, sier informasjonssjef Espen Olsen i Toyota Norge.

nkb-logo-555x249

Norsk Kundebarometer 2020, som er en del av et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI, omfatter til sammen 153 bedrifter fra rundt 30 ulike bransjer. Mer enn 6300 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Kundetilfredshet og lojalitet på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Bedrifter som får mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng, har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, lykkes med å gjøre kundene sine begeistret.

- Vi er virkelig stolte av å ligge på et stabilt høyt nivå i Norgestoppen. Utover satsingen på god kundeservice, er nok dette et resultat av våre biler er har lave utslipp, er av en høy kvalitet og møter behovene til det norske folk. Vi hviler aldri på laurbærene og resultatet motiverer oss til å fortsette den daglige jobben med å levere gode opplevelser til våre kunder, Olsen.

/
Norsk Kundebarometer
  • Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. 
  • Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI. 
  • Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer spurt 6320 forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos. Til sammen har disse gitt 15.583 bedriftsvurderinger. Undersøkelsen omfatter til sammen 153 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi. 
  • Datainnsamlingsperioden var fra januar til mars 2020.
Om Norsk Kundebarometer

Norsk Kundebarometer måler hvert år kundetilfredsheten til selskaper som selger varer og tjenester. Barometeret er basert på poenggivning fra 0 til 100.

Over 80 poeng = Begeistrede kunder  75-80 poeng = Svært fornøyde kunder  70-75 poeng = Fornøyde kunder  60-70 poeng = Likegyldig/misfornøyde kunder  Under 60 poeng = Svært misfornøyde kunder

De siste 15 årene har Toyota vunnet med høyest tilfredshet blant bilforhandlerne hele 6 ganger, og ikke vært dårligere enn nr 2. (dvs 9 andreplasser, og alle år på topp to). Totalt av alle selskap har Toyota vært på pallen 9 ganger ila de 15 årene og vunnet en gang.

/
/

Mer om Toyota

Toyota - Norges mest populære bilmerke i første halvår Toyota - Norges mest populære bilmerke i første halvår Med et bredt utvalg og over 20 attraktive modeller, har Toyota enda en gang tatt posisjonen som det mest kjøpte bilmerket i Norge. Toyota er nå ikke bare det mest kjøpte bilmerket totalt i første halvår av 2021, men også tilbake som Norges mest kjøpte varebilmerke! Hva betyr kodene på dekket? Hva betyr kodene på dekket? Det står flere tall- og bokstavkoder på dekket - vet du hva de betyr? I denne artikkelen får du en rask, liten innføring i hva de forskjellige tallene og kodene står for, og hvorfor de er viktige for deg. Ladeboks til bilen Ladeboks til bilen For å få fullt utbytte av en elbil eller ladbar hybrid fra Toyota, er du tjent med en ladeboks fra Toyota. Les mer om hvordan du vil oppleve at en Toyota ladeboks gjør hverdagene enda enklere. Elbil fra Toyota Elbil fra Toyota 19. april 2021 presenterte Toyota sin første elbil. Les mer om den helelektriske bilen som skal hete bZ4X. Her kan du også skrive deg opp på nyhetsbrev.