Norsk Kundebarometer 2020

Toyota har Norges mest fornøyde bileiere

Toyota kjører forbi alle sine konkurrenter i årets ferske utgave av Norsk Kundebarometer. Med en score på 82,6 poeng havner Toyota øverst av alle bilforhandlere og på fjerdeplass totalt på listen over de 153 selskapene som har fått sin kundetilfredshet målt av Norsk Kundebarometer.

- Dette er en fantastisk anerkjennelse fra våre kunder til Toyotas forhandlere over hele landet. Kåringen bekrefter våre interne målinger som forteller at vi lykkes med den målrettede og systematiske jobben med å skape gode kundeopplevelser, sier informasjonssjef Espen Olsen i Toyota Norge.

nkb-logo-555x249

Norsk Kundebarometer 2020, som er en del av et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI, omfatter til sammen 153 bedrifter fra rundt 30 ulike bransjer. Mer enn 6300 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Kundetilfredshet og lojalitet på en skala fra 0 til 100, der 0 er dårligst og 100 er best. Bedrifter som får mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng, har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, lykkes med å gjøre kundene sine begeistret.

- Vi er virkelig stolte av å ligge på et stabilt høyt nivå i Norgestoppen. Utover satsingen på god kundeservice, er nok dette et resultat av våre biler er har lave utslipp, er av en høy kvalitet og møter behovene til det norske folk. Vi hviler aldri på laurbærene og resultatet motiverer oss til å fortsette den daglige jobben med å levere gode opplevelser til våre kunder, Olsen.

/
Norsk Kundebarometer
  • Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. 
  • Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI. 
  • Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer spurt 6320 forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos. Til sammen har disse gitt 15.583 bedriftsvurderinger. Undersøkelsen omfatter til sammen 153 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi. 
  • Datainnsamlingsperioden var fra januar til mars 2020.
Om Norsk Kundebarometer

Norsk Kundebarometer måler hvert år kundetilfredsheten til selskaper som selger varer og tjenester. Barometeret er basert på poenggivning fra 0 til 100.

Over 80 poeng = Begeistrede kunder  75-80 poeng = Svært fornøyde kunder  70-75 poeng = Fornøyde kunder  60-70 poeng = Likegyldig/misfornøyde kunder  Under 60 poeng = Svært misfornøyde kunder

De siste 15 årene har Toyota vunnet med høyest tilfredshet blant bilforhandlerne hele 6 ganger, og ikke vært dårligere enn nr 2. (dvs 9 andreplasser, og alle år på topp to). Totalt av alle selskap har Toyota vært på pallen 9 ganger ila de 15 årene og vunnet en gang.

/
/

Mer om Toyota

Storfornøyde Toyota-kunder Storfornøyde Toyota-kunder Ferske tall fra Norsk Kundebarometer viser at kundene fremdeles er storfornøyde med Toyota. Lavest CO2-utslipp i Europa Lavest CO2-utslipp i Europa Utslippsnedgangen fra 2018 var på 2,3 g/km, til et snitt på 97,5 g/km. Blant de mest solgte bilmerkene i Europa var det kun to som hadde en utslippsnedgang, mens resten økte sine utslipp. Hybrid eller Plug-In – Hva velger du? Hybrid eller Plug-In – Hva velger du? Da bilforbundet ADAC, det tyske motstykket til vårt eget NAF, for en tid tilbake spilte de mest populære plug-inn hybridene opp mot hverandre, var det en modell som gjorde rent bord: Prius Plug-in hybrid. Hydrogen: Drivstoffet for fremtiden Hydrogen: Drivstoffet for fremtiden Det dukker ofte opp mange kreative og nyskapende forslag når bransjen skal se for seg fremtidens biler. En sånn idé er allerede virkelighet.
Dine personverninnstillinger

Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen på siden vår, og for å gjøre vår kommunikasjon mer relevant for deg. Du kan endre innstillingene for informasjonskapsler når du selv ønsker.

Endre innstillinger
Les mer om informasjonskapsler