Toyotas hybrider er som skapt for norsk vinter. Møt noen hybrideiere i filmene her og hør deres erfaringer.

Starter lett i kulda

“Å få start på en Toyota i kulda har jeg aldri hatt noen problemer med – de starter alltid. Hybriden er ikke noe unntak, starter alltid på første forsøk, samme om det er 30 blå.”
Tom Arne, Kløfta, Toyota C-HR
Toyotas Hybrider bruker el-motoren som startmotor, og denne har mellom 20 og 50 HK. Til sammenligning har startmotoren i en vanlig personbil gjerne 1 hk og en stor lastebil har typisk 5 hk. Som startbatteri brukes hybridbatteriet som har opptil 244V spenning, og dermed er mange ganger så sterkt som et vanlig bilbatteri.

Myk start og bedre veigrep

“Jeg har aldri hatt problemer med å komme meg opp og fram. Rett og slett en skikkelig god bil på vinteren.”
Catharina, Drammen, Yaris
Hybridenes største fortrinn hva gjelder fremkommelighet ligger i girkassa. Den har 100% trinnløs overføring og kan også ha en lavere utveksling enn andre terrengbiler sine lavgir-serier. Det gir en mykere igangsettelse, mindre sjanse for hjulspinn og dermed mindre sjanse for å sette seg fast.

Innebygget varmegjenvinning

“Varmeapparatet er utrolig bra. Det handler om smart teknologi. De sender kjølevæska til eksosanlegget og drar nytte av varmen derfra.”
Tom Arne, Kløfta, Toyota C-HR
De fleste Hybridene er utstyrt med eksosvarmegjenvinner (EHR). Når bilen er kald, sendes kjølevæsken fra motoren til eksosen for å hente varme. Dette bidrar til at både motor og kupe blir raskt varme etter start, og til lavere forbruk.

Kampanjer

Relatert innhold

Storfornøyde Toyota-kunder Storfornøyde Toyota-kunder Ferske tall fra Norsk Kundebarometer viser at kundene fremdeles er storfornøyde med Toyota. Lavest CO2-utslipp i Europa Lavest CO2-utslipp i Europa Utslippsøkningen fra 2016 var på 0,3 g/km, til et snitt på 118,1 g/km. Blant de mest solgte bilmerkene i Europa var det kun to som hadde en utslippsnedgang, mens resten økte sine utslipp. Toyota Proace 4x4 Toyota Proace 4x4 Nå kommer Proace også utstyrt med firehjulstrekk. Du kan være trygg på at du kommer deg frem uansett kjøreforhold. Den er i tillegg også klassens beste på nyttelast. Hybrid eller Plug-In – Hva velger du? Hybrid eller Plug-In – Hva velger du? Da bilforbundet ADAC, det tyske motstykket til vårt eget NAF, for en tid tilbake spilte de mest populære plug-inn hybridene opp mot hverandre, var det en modell som gjorde rent bord: Prius Plug-in hybrid.
Dine personverninnstillinger

Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen på siden vår, og for å gjøre vår kommunikasjon mer relevant for deg. Du kan endre innstillingene for informasjonskapsler når du selv ønsker.

Endre innstillinger
Les mer om informasjonskapsler