Legenden vender tilbake

Konseptmodellen GR Supra Racing

Konseptmodellen GR Supra Racing

Denne moderne konseptmodellen signaliserer Toyotas forpliktelse til å relansere sin mest ikoniske sportsbil. GR Supra Racing revitaliserer navnet og ånden fra den mestvinnende modellen i Toyota sportsbilhistorie. Den er dramatisk, kompakt og ren og viser potensialet til en bil som kan yte både på vei og bane.

Født av 3 elementer

Med et navn som fortalte om kraft, ytelse og kjøreglede definerte Supra-modellene det ypperste i sin klasse gjennom et kvart århundre. Denne GT-modellen med motoren foran og bakhjulsdrift, ble en av Toyotas mest berømte sportsbiler og var Toyotas sterkeste produksjonsmodell. I dag, 16 år etter at produksjonen ble avsluttet, har den fremdeles ikonisk status blant sportsbilentusiaster.

Følg Toyota for å få flere GR-nyheter

Skapte kø i Genève

Fremtidens kjøreglede



Den er skapt av TOYOTA GAZOO Racing med puristenes preferanse: Motor foran og bakhjulsdrift. Den avanserte konstruksjonen har lav vekt og kupeen er konkurransefokusert. Konseptmodellen GR Supra Racing har 2 dører og uttrykker vår filosofi om kjøreglede på perfekt vis.

/
/

/

/
/

/

Konkurransefokusert konseptmodell



I konseptmodellen GR Supra Racing er det brukt sterke og lette komposittmaterialer i utstrakt grad. De inngår i deler som støtfangerne foran og bak, diffuserne, sideskjørtene, speilhusene og den store bakspoileren,

Kupeen er 100% fokusert på konkurranser med racingdashbord, OMP-førersete, sikkerhetsbur og ratt med hurtigutløsning. Racingrattstamme og girskifthendler bak rattet hører selvsagt også med.

/

/
/

/
/

/

/
/

Mer om TOYOTA GAZOO Racing

Storfornøyde Toyota-kunder Storfornøyde Toyota-kunder Ferske tall fra Norsk Kundebarometer viser at kundene fremdeles er storfornøyde med Toyota. Lavest CO2-utslipp i Europa Lavest CO2-utslipp i Europa Utslippsøkningen fra 2016 var på 0,3 g/km, til et snitt på 118,1 g/km. Blant de mest solgte bilmerkene i Europa var det kun to som hadde en utslippsnedgang, mens resten økte sine utslipp. Toyota Proace 4x4 Toyota Proace 4x4 Nå kommer Proace også utstyrt med firehjulstrekk. Du kan være trygg på at du kommer deg frem uansett kjøreforhold. Den er i tillegg også klassens beste på nyttelast. Hybrid eller Plug-In – Hva velger du? Hybrid eller Plug-In – Hva velger du? Da bilforbundet ADAC, det tyske motstykket til vårt eget NAF, for en tid tilbake spilte de mest populære plug-inn hybridene opp mot hverandre, var det en modell som gjorde rent bord: Prius Plug-in hybrid.
Dine personverninnstillinger

Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen på siden vår, og for å gjøre vår kommunikasjon mer relevant for deg. Du kan endre innstillingene for informasjonskapsler når du selv ønsker.

Endre innstillinger
Les mer om informasjonskapsler