Gå til hovedinnhold (Press Enter)
Jeg ønsker å...

Pressen lar seg imponere av nye Toyota C-HR+

Sammen med en nysgjerrig norsk motorpresse gledet vi oss til verdenspremieren på Toyotas nye elbil Toyota C-HR+ i Brüssel i mars. Og pressen fikk det de kom for! Det gjorde vi også. På samme måte som bilen, gikk stemningen fra 0-100 på 5,2 sek, og her har vi samlet de viktigste tilbakemeldingene og synspunktene:
  • ELBIL24
    Fred Magne Skillebæk

    «Denne vil ta Norge med storm»

    At Toyota her har laget en bil som garantert kommer til å selge i bøtter og spann er vi ikke i tvil om

    Uten å trekke noen konklusjoner, så tipper vi at dette kommer til å bli en bestselger så snart den kommer på markedet helt på tampen av året. Dette fordi den har en størrelse som passer oss nordmenn perfekt, den vil komme med drivlinjer som passer oss utmerket, og den er tross alt en Toyota. De fleste markedsundersøkelser viser at den store kundemassen søker tillit, noe de mener å finne hos Toyota.

  • ELBIL.NO
    Rune Nesheim

    «Hva sier du til 600 kilometer rekkevidde, mulighet for firehjulsdrift og 1500 kilo hengervekt?»

    AWD-versjonen blir en av Toyotas kraftigste modeller i Europa, med 343 hk (252 kW) og en akselerasjon fra 0-100 km/t på 5,2 sekunder – tre hester mer enn dagens Toyota Supra.

    Personlig synes jeg Toyota har truffet veldig bra på designet av C-HR+

  • NYBILTESTER
    Hans Vidar Levinsen

    «Lekker og sofistikert SUV i C-segmentet der alt er på plass»

    C-HR+ er noe større enn C-HR, og har etter min mening et langt mer sofistikert og elegant design, og er etter min mening den så langt lekreste elbilen Toyota har laget.

    Jeg gleder meg til å få teste den etter hvert, og har en sterk mistanke om at akkurat denne elbilen fra Toyota kan selge helt tullete bra om prisen blir satt riktig i markedet.

  • FINANSAVISEN
    Andreas Scheel

    «Toyota C-HR+ får 600 km rekkevidde»

    Fasongen på den nye Toyota C-HR+ er harmonisk og den ser bedre ut enn mange andre doninger på veien. De spesielle dørhåndtakene på bakdørene er riktignok bevart og hekken har fått en lysstripe i hele bilens bredde og den ser rett og slett veldig bra ut.

  • BROOM/TV2
    Bjørn Eirik Loftås

    «Her sparer de ikke på kruttet»

    Den lave taklinjen og coupé-lignende avslutningen gir bilen en mye mer sportslig framtoning enn sine to elektriske søsken. Takket være god aerodynamikk og effektiv drivlinje, forventer Toyota at rekkevidden vil ligge på hele 600 kilometer.

    CH-R+ kommer med både forhjulsdrift og drift på alle fire hjul. Særlig sistnevnte er overraskende spenstig, med to motorer med samlet effekt på 343 hestekrefter. Den skal for eksempel klare 0-100 km/t på respektable 5,2 sekunder.

  • MOTOR
    Peter Raaum

    «Slipper kraftig rekkeviddevinner i tøff klasse»

    Dette er en kraftfull og ujålete bil – med bra rekkevidde og solid hengervekt – fra et merke som profiterer på tilsynelatende bunnløs kundelojalitet. Kanskje er dette Toyotas hittil beste forsøk på å flytte hybridmenigheten over på et helelektrisk alternativ. 

    Bilen kommer med Toyotas T-Mate sikkerhetsutstyr, med automatisk aktivering av bremser, styre- og kraftkontroll i kritiske situasjoner, blindsonevarsler og parkeringssassistent.

  • TEK.NO
    Stein Jarle Olsen

    «Her er Toyotas nye elbil – med 600 km rekkevidde»

    Dette er en dedikert elbil bygget på den såkalte e-TNGA-plattformen, som er den samme som bZ4X bygges på - og den «bygger videre» på egenskapene til den eksisterende C-HR-modellen. Kjøreopplevelsen skal være «raffinert, men dynamisk», med lavere tyngdepunkt enn dagens C-HR.

    Bilen vil i likhet med de øvrige Toyota-elbilene kunne fås med firehjulstrekk, og da med solide 343 hestekrefter.

  • BIL24
    Thomas Hildonen

    «Oj, nå blir Toyota C-HR også elbil!»

    En av Toyotas aller største europeiske suksesser det siste tiåret har ikke overraskende vært en ganske kompakt SUV, C-HR. Nå elektrifiseres den ytterlig, og vi kan trygt slå fast at den norske importøren snart sitter på et nytt ess når kundene skal kjøpe seg en ny elbil.

    Toyota forklarer videre at selv om kjøreegenskapene kjent fra C-HR er videreført, har de også justert ting som fjær- og demperytelse og stivheten, ja, til og med den elektriske servostyringen er endret for bedre respons. Elbilutgaven er også mer stabil gjennom økt stivhet og lavere tyngdepunkt, og reagerer også raskere som dermed gir smidigere håndtering.

Toyota C-HR+ Premiere

Nye Toyota C-HR+ byr på en spennende elektrisk opplevelse. En kombinasjon av SUV og cupé. Opptil 600km rekkevidde, SUV egenskaper og elegant design.
Les mer

Reserver din nye Toyota C-HR+

Nå kan du reservere din C-HR+ helt uten kostnad og forpliktelser. Velg utstyrsgrad og tilpasninger for å sikre deg den bilen som passer best for deg. Ved å reservere stiller du foran i køen når bilbestillingen åpner høsten 2025.
Reserver C-HR+ (Opens in new window)
Publisert: 18.03.2025

Les mer om Elbil fra Toyota