LEASING FOR BEDRIFTER
FORDELER MED LEASING
- Forutsigbare kostnader med månedlig fakturering
- Bedriften binder ikke kapital - leasing kan for mange være et bedre alternativ enn lånefinansiering
- Nye og sikre biler til ansatte - leieperioden er normalt 3–5 år
Toyota-forhandleren sørger for god oppfølging gjennom hele leieperioden
HVA ER LEASING?
Leasing betyr leie, noe som gir bedriften bruksrett til bilen gjennom leieperioden. Dette gir bedriften frihet til å velge bil og modell ut fra behov og bruksmønster,
uten bekymringer for verditap og annenhåndsverdi.
Kort sagt disponeres bilen mot en månedlig leiekostnad basert på bilpris, avtalens varighet og kjørelengde.
Det forutsettes at Toyota sin service- og vedlikeholdsplan blir fulgt. Vi anbefaler gjerne en forhåndsbetalt serviceavtale.
BILADMINISTRASJON
Med våre løsninger rundt biladministrasjon har bedriften god oversikt over hele bilflåten samlet på ett sted.
Fleetweb inneholder rapporter som gir innsikt i alle kostnader knyttet til bilholdet. Dette sparer tid og gir et godt grunnlag for planlegging og budsjettering.
Finansiering, forsikring, lading/drivstoff og andre bilrelaterte kostnader samles i én løsning, noe som bidrar til høyere effektivitet og god kontroll.
Med Biladministrasjon får bedriften i praksis et mer effektivt bilhold og bedre kontroll på alt som har å gjøre med bilparken.
TOYOTA PROFFLADING
Toyota ProffladingTM gir bedrifter full oversikt og kontroll over ladeutgiftene for alle biler finansiert av Toyota Financial Services. Tjenesten samler kostnadene for både offentlig lading og hjemmelading på én samlet faktura, noe som forenkler administrasjonen betydelig.
I tillegg sørger løsningen for at ansatte som lader hjemme, automatisk får refusjon for strømforbruket – uten behov for manuell innsending av dokumentasjon.
Dersom bedriften er usikker på bindingstid og fremtidig behov, kan det være en fordel å ta opp et lån for å kjøpe firmabilene. Deres Toyota-forhandler kan hjelpe til med å selge de brukte bilene ved behov.
Les mer om innlevering av bilen og hva som regnes som normal slitasje her.
Eksempler på unormal slitasje er skader på dekk eller felger, lett synlige riper som må lakkeres, steinsprut som ikke er utbedret, skader eller hull i dashbord, setetrekk og lignende, samt lukt som ikke lar seg fjerne fra for eksempel røyk, mat eller dyr. For varebiler vil det forventes av normal slitasje medfører noe riper og slitasje i lasterommet.
Toyota følger bransjeretningslinjenedownload (pdf(download (pdf( som er utarbeidet av NBF (Norges Bilbransjeforbund) og Finfo (Finansieringsselskapenes Forening). Dersom det skulle oppstå en uenighet, vil en nøytral tredjepart kobles inn for å gjøre en vurdering av slitasjen.
-
BILADMINISTRASJON
Med produktene Leasing Plus og Biladministrasjon inkluderes tjenester som forsikring, drivstoffkort, ladekort, service, dekkhotell med mer. En god og komplett oversikt er fundamentalt for bedriftens budsjettering og aktivitetsplanlegging, og med Biladministrasjon får bedriften i praksis langt færre anstrengelser og mye bedre kontroll på alt som har å gjøre med bilparken. Med Biladministrasjon får bedriften i praksis mindre arbeid og mye bedre kontroll på alt som har å gjøre med bilparken. -
LEASING PLUS
Med Leasing Plus fra Toyota Financial Services kan din bedrift samle alle bilkostnader på én faktura. Inkludert i Leasing Plus er månedsleie for leasingbil, samt de tilleggstjenestene du velger. -
BILLÅN
Billån fra Toyota Financial Services passer for bedrifter som vil eie og finansiere sine egne firmabiler. Ønsker bedriften å bytte bil relativt ofte, kan vi tilby lån med garantert fremtidig verdi som reduserer kundens risiko for verditap og gir lave forutsigbare månedlige kostnader.