Ved oppstart av leieperioden betaler du en startleie. Startleien er et engangsbeløp som inngår som en del av din totale kostnad. Beløpet vil variere fra modell til modell og eventuelle kampanjer. Som regel er summen på cirka 12 prosent av bilens pris inkludert ekstrautstyr. Husk at størrelsen på startleien påvirker månedsbeløpet. Dersom du ønsker en lavere månedsleie, kan startleien økes.
                    
                
                
    
            
                LEASING PLUS  
Full oversikt over bilholdet
            
            
                Et godt finansieringsalternativ for bedrifter med 1-5 biler
            
            
        FORDELER MED LEASING PLUS
- Med Leasing Plus fra Toyota Financial Services får bedriften et enkelt og oversiktlig bilhold
 - Kostnadene for bilparken er forutsigbare og samlet på én månedlig faktura
 - Tilleggstjenester tilpasses enkelt og effektivt akkurat ut fra bedriftens behov
 - Toyotas landsdekkende nettverk av forhandlere og verksteder gir en unik tilgjengelighet
 - Slik at din bedrift kan fokusere på kjernevirksomheten
 
Ønsker bedriften ytterligere kontroll, anbefaler vi også tjenesten Biladministrasjon - et eget verktøy som gir full oversikt over hele bilparken med tilhørende kostnader, forbruk og miljøregnskap.
ENKELT BILHOLD
        Med Leasing Plus fra Toyota Financial Services kan din bedrift samle alle bilkostnader på en faktura. Inkludert i Leasing Plus er månedsleie for leasingbilen, samt et utvalg av tilleggstjenestene Toyota Financial Services tilbyr. Dette sikrer bedriften et gunstig og forutsigbart bilhold. 
      
      
    Toyota Profflading
Toyota ProffladingTM gir bedrifter full oversikt og kontroll over ladeutgiftene for alle biler finansiert av Toyota Financial Services. Tjenesten samler kostnadene for både offentlig lading og hjemmelading på én samlet faktura, noe som forenkler administrasjonen betydelig.
I tillegg sørger løsningen for at ansatte som lader hjemme, automatisk får refusjon for strømforbruket – uten behov for manuell innsending av dokumentasjon.
                    
                        Du betaler et månedsbeløp gjennom hele leasingperioden. Månedsleien blir bestemt ut fra startleie, bilmodell, leasingperiode, utstyr, kjørelengde og restverdi. I tillegg til månedsbeløpet kommer andre vanlige driftskostnader som forsikring, årsavgift, service og drivstoff
                    
                
                
    
            
                    
                        Mange opplever at bedriftens bilbehov kan endre seg. Da vil Toyota Financial Services være behjelpelige med å finne en løsning og endre leasingavtalen. F.eks.: Om dere ser at kjørelengden blir mer enn avtalt, anbefaler vi å ta kontakt med Toyota-forhandleren, slik at månedsleien kan korrigeres
Dersom bedriften er usikker på bindingstid og fremtidig behov, kan det være en fordel å ta opp et lån for å kjøpe firmabilene. Deres Toyota-forhandler kan hjelpe til med å selge de brukte bilene ved behov.
                
    
            Dersom bedriften er usikker på bindingstid og fremtidig behov, kan det være en fordel å ta opp et lån for å kjøpe firmabilene. Deres Toyota-forhandler kan hjelpe til med å selge de brukte bilene ved behov.
                    
                        Bedriften får beskjed fra Toyota Financial Services fire måneder før leasingperioden går ut. Dere avtaler tidspunkt for overlevering av bilen med Toyota-forhandleren.
                    
                
                
    
            
                    
                        Når dere leverer tilbake bilen, tar bedriften og forhandleren en gjennomgang sammen før begge parter signerer på et mottakskontroll-skjema. Er bilen behandlet normalt, vil dere ikke få noen tilleggsbelastning
Les mer om innlevering av bilen og hva som regnes som normal slitasje her.
                
    
            Les mer om innlevering av bilen og hva som regnes som normal slitasje her.
                    
                        Ansatte som bruker en bil som eies eller leases av arbeidsgiver, har med dette en firmabil. Fordelen av å disponere en firmabil regnes som lønnsinntekt, og den ansatte blir dermed fordelsbeskattet. Størrelsen på fordelsbeskatningen varierer etter type bil, alder på bilen og distansen den ansatte kjører i jobbsammenheng hvert år.
                    
                
                
    
            
                    
                        For å holde god kontroll med kostnadene, anbefaler vi å følge disse rådene for vedlikehold av firmabil. Vi anbefaler også alle bedrifter som skal sette sammen en bilpark, om å sette opp en bilpolicy for bedriften. En bilpolicy kan si noe om hvilke typer biler bedriften kan tilby de ansatte med behov for firmabil og hvilke forpliktelser den ansatte som disponerer firmabil har med tanke på bruk og vedlikehold. Her kan bedriften finne eksempel på en bilpolicy.
                    
                
                
    
            
                    
                        En bil er en bruksgjenstand og en leasingbil kan leveres tilbake med normal slitasje. Bærer bilen preg av hardt bruk og har skader, kan bedriften bli belastet for dette.
Eksempler på unormal slitasje er skader på dekk eller felger, lett synlige riper som må lakkeres, steinsprut som ikke er utbedret, skader eller hull i dashbord, setetrekk og lignende, samt lukt som ikke lar seg fjerne fra for eksempel røyk, mat eller dyr. For varebiler vil det forventes av normal slitasje medfører noe riper og slitasje i lasterommet.
Toyota følger bransjeretningslinjenedownload (pdf(download (pdf( som er utarbeidet av NBF (Norges Bilbransjeforbund) og Finfo (Finansieringsselskapenes Forening). Dersom det skulle oppstå en uenighet, vil en nøytral tredjepart kobles inn for å gjøre en vurdering av slitasjen.
                
    
            Eksempler på unormal slitasje er skader på dekk eller felger, lett synlige riper som må lakkeres, steinsprut som ikke er utbedret, skader eller hull i dashbord, setetrekk og lignende, samt lukt som ikke lar seg fjerne fra for eksempel røyk, mat eller dyr. For varebiler vil det forventes av normal slitasje medfører noe riper og slitasje i lasterommet.
Toyota følger bransjeretningslinjenedownload (pdf(download (pdf( som er utarbeidet av NBF (Norges Bilbransjeforbund) og Finfo (Finansieringsselskapenes Forening). Dersom det skulle oppstå en uenighet, vil en nøytral tredjepart kobles inn for å gjøre en vurdering av slitasjen.
- 
                    
    
    
    
BILADMINISTRASJON
Med produktene Leasing Plus og Biladministrasjon inkluderes tjenester som forsikring, drivstoffkort, ladekort, service, dekkhotell med mer. En god og komplett oversikt er fundamentalt for bedriftens budsjettering og aktivitetsplanlegging, og med Biladministrasjon får bedriften i praksis langt færre anstrengelser og mye bedre kontroll på alt som har å gjøre med bilparken. Med Biladministrasjon får bedriften i praksis mindre arbeid og mye bedre kontroll på alt som har å gjøre med bilparken. - 
                    
    
    
    
LEASING
Med leasing får din bedrift et fleksibelt bilhold som er tilpasset deres behov.
Hos Toyota kan bedriften alltid velge mellom et stort utvalg av personbiler og varebiler og med leasing skreddersys leieavtalen med tilpasset kjørelengde og løpetid. - 
                    
    
    
    
BILLÅN
Billån fra Toyota Financial Services passer for bedrifter som vil eie og finansiere sine egne firmabiler. Ønsker bedriften å bytte bil relativt ofte, kan vi tilby lån med garantert fremtidig verdi som reduserer kundens risiko for verditap og gir lave forutsigbare månedlige kostnader.