Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Nå kan du bestille RAV4 Plug-in Hybrid. Toyota Norge tror modellen vil bli den mest populære hybridbilen i Norge i 2020.

Den første plug-in hybrid-elektriske versjonen av RAV4 bygger på mer enn 20 år med ledende hybridteknologi fra Toyota, og kommer med mer kraft, bedre drivstoffeffektivitet og mindre utslipp enn noen andre modeller i klassen. Toyota har bygget videre på de dynamiske egenskapene i TNGA plattformen som dagens RAV4 Hybrid er bygget på. I vår nye plug-in vil det legges til større batterikapasitet for å gi større elektrisk rekkevidde og enda mer kraft.

RAV4 er en av Europas mest populære SUV-er og RAV4 Plug-in Hybrid inntar nå posisjonen både som RAV4s toppmodell og også som flaggskip for Toyotas hybrid-utvalg.

/
/
/

Utstyrsmessig er det forskjeller mellom dagens hybrid-modell og den ladbare varianten. Eksempelvis får alle Plug-in modeller mulighet for strømuttak i bagasjerom, klimaanlegg som kan fjernstyres og forhåndsinnstilles, samt en forbedret multimedialøsning med støtte for Apple Carplay og Android Auto.

Takket være det intelligente firehjulstrekk-systemet AWD-i får du eksepsjonell effektivitet med høy kraft og bra ytelse, den dynamiske GA-K plattformen og gode kjøreegenskaper på vei som i terreng.

Prisen på ny RAV4 Plug-in vil starte på kr 509 900,- (Priseksempel inkl frakt/levering Oslo). I Norge er RAV4 Plug-in hybrid gunstig avgiftsmessig og får en relativt lik pris som RAV4 Hybrid. Og det på tross av større kostnader i produksjonen knyttet til batteriet, dette takket være avgiftsfordelene.

Den forventede rekkevidden (WLTP) er på 75 km*, noe som gjør den klasseledende på elektrisk rekkevidde.

/
/
Litium-ion batteri

RAV4 Plug-in Hybrid kommer med Litium-ion batteri, dette batteriet har høy kapasitet – og en elektrisk rekkevidde på over 75 km* (daglig gjennomsnittlige pendlerdistanse er på 50km). RAV4 er klasseledende og det perfekt valg for deg som kjører en del småkjøring, men iblant trenger å kjøre lengre uten å måtte lade.
Vi håper å imponere deg med det nye drivverket til RAV4, og etter å ha utviklet to generasjoner av modellen Prius Plug-in Hybrid har Toyota god erfaring med produksjon av denne type drivverk.

Ytelse og kapasitet

• 306 DIN hk/225kW*
• 0-100 på 6 sekunder
• Elektrisk rekkevidde på over 75 km*
• Raskere enn samtlige av sine rivaler med konvensjonelle drivverk
• Klasseledende CO2 utslipp og drivstofføkonomi
• RAV4 Plug-in Hybrid har samme 2,5 liter bensinmotor som Hybridmodellen med en samlet effekt på 225 kW / 306 hk.
• Elektrisk motor yter 134 kW (182 hk) foran og 40 kW (54 hk) bak
• 1500 kg hengervekt
* Foreløpige tall

RAV4 plug-in 0-100 på 6,2 sekunder
RAV4 plug-in 65 km elektrisk rekkevidde
RAV4 plug-in 306 hk
RAV4 Plug-in 520 ltr bagasjeplass
Nytt utstyr som ikke er på dagens Hybrid:

• Head Up Display (Executive Bitone)
• 19" Aluminiumsfelger (Executive Bitone)
• 230V 150W kontakt i bagasjerom på alle modeller (hjemmekontakt)
• Pre A/C (som Prius Plug-in)
• 9" Multimediaskjerm fra Active grad og oppover
• Android Auto og Apple CarPlay

Alle RAV4 Plug-in Hybrid modeller har svartlakkerte hjulbuer og kanalskjørt slik vi kjenner det fra dagens Hybrid Style grad.

Se brosjyre

Uncover rav4-plugin
RAV4 Plug-in hybrid prisliste
Motor og drivverk Utstyrsgrad Veil. utsalgspris inkl frakt og levering Oslo
RAV 2,5L PHEV AWD Life 509 900
Active 526 900
Active Panorama 540 200
Active Tech 542 800
Active Tech Panorama&JBL 565 200
Executive Bitone 592 300
Executive Bitone Panorama 605 600
*Met.lakk og Perlelakk kommer i tillegg
RAV4 Plug-in Hybrid kommer i følgende grader
Life

Utvendig: 225/60r18 - aluminiums felg maskinert -  Sortlakkerte hjulbuer og kanalskjørt -  Lakkert grill -  Lakkerte dørhåndtak i bilens farge -  Projektor Bi-LED + auto fjernlys - Automatisk høyderegulering av frontlys - Lyktespyler Auto-lys med følg-meg-hjem funksjon - Integrerte LED kjørelys - Tåkelys foran - LED lampe bak - Tåkelys bak - Integrerte takrails - Automatisk innfellbare utvendig speil med varme - Varmetråder i frontruta - Spylerdysevarmer - Oppvarmet bakrute - Ryggekamera med aktive linjer - Nøkkelfri dørlås - Intervall funksjon for vindusvisker bak - Parkeringssensorer foran og bak - Dobbel eksos med ovale eksoshaler

Innvendig: Skinnratt med varme - Tilt og teleskopjustering av ratt - Brytere på rattet for audio/BT/CC - Sølv innvendig dørhåndtak - Elektriske vinduer foran og bak - Myke materialer dørtrekk - Sort innertak - Antisklimatter i oppbevaringsrom dashbord - Innvendig fotlys fører og passasjer - Piano svarte elementer instrumentpanel - EC innvendig speil - Startknapp - Regnsensor - Girspak i skinn - Infodisplay i instrument  7'' - Stoffseter- Varme i for og bakseter

- Elektrisk justerbar lengde og rygg førersete - Elektrisk høydejusterbart førersete - Elektrisk justerbar korsryggstøtte førersete - Nedfellbart 60:40 bakseterygg - 12V+AUX+USB front - 2 USB baksete - 12V uttak bagasjerom - 230V/150W kontakt i bagasjerommet - Solskjerming med speil for fører og passasjer - Rullgardin bagasjerom - Koppholder 2 foran og 2 bak - Auto AC med 2 soner - Pre A/C - 8" multimedia med 6 høyttaler og DAB+ - Elektrisk håndbrems

Sikkerhet: Toyota Safety Sense 2 - Kollisjonsvern med autobrems (PCS) - Avansert filkontroll (LTA) - Filskiftvarsling (LDA) - Dynamisk radar fartsholder (DRCC) som også kan styres av Skiltgjenkjenning (RSA) - Startsperre Bakkestarthjelp (HAC) - 9 kollisjonsputer - Utkoblingsbryter for airbag på passasjersete - Varsling av spylerveskenivå - Dekktrykkvarsler - Dekk-reparasjonssett

Active (Har i tillegg til Life):

Mørkerutede baksete og bagasjerom - Elektrisk bakluke med fotsensor - 9" skjerm, 6 høyt og DAB+ - Trådløs lader - Navigasjon

Active Panorama (Har i tillegg til Active):

Panorama glasstak med åpning.

Active Tech (Har i tillegg til Active):

Gir hendler på ratt Blindsonevarsling (BSM) - Sporty seter med stoff og syntetisk skinn - Fotlys under utvendig speil -  Varsling for trafikk bak m/ brems (RCTA) - 2 USB i konsoll-boks

Active Tech Panorama & JBL (Har i tillegg til Active Tech):

Panorama glasstak med åpning - JBL lydsystem m/9 høyttalere

Executive Bitone (Har i tillegg til Active Tech):

235/55r19- aluminiums felg maskinert  -Sort tak og takstolper - JBL lydsystem 9 høy -t Perforerte helskinnsseter - Digitalt kameraspeil - Elektrisk justerbar lengde og rygg passasjersete - Minne for førersete - Kjøling i forseter - Head-up display (HUD) - 360 grader monitor

Executive bitone Panorama (Har i tillegg til Executive Bitone):

Panorama glasstak med åpning

RAV4 Plug-in Hybrid i presse:
rav4 plugin
Toyota RAV4 debuterer som ladbar hybrid. Nettavisen: Det ligger an til storsalg når Toyota til høsten lanserer bestselgeren RAV4 i ladbar hybridutgave i Norge. Dette har i mange år vært en av Norges mest solgte SUV-er. Nå blir den altså for første gang ladbar.

Les mer
rav4 plugin
Storselgeren blir ladbar – her er prisene TV2 Broom: Toyota RAV4 har vært en stor suksess i Norge. Den har i en årrekke vært blant Norges mest solgte biler – uansett segment. De beste årene har den solgt opp mot 5.000 eksemplarer årlig – og det ruller mer enn 50.000 RAV4 på norske veier. Mange av disse er hybride.

Les mer
rav4 plugin
En bil som konkurrentene må frykte Side 3: Toyota Norge tror den ladbare versjonen av RAV4 vil bli den mest populære hybridbilen i Norge i 2020. Det er kanskje ikke så rart, for prisen er god, og ytelsene er på papiret overraskende gode.


Les mer

Les mer

HYBRID SALGSSUKSESS Q2 HYBRID SALGSSUKSESS Q2 Salgstallene for mai viser at de selvladende hybridene fra Toyota blir stadig mer populære. Med nylanseringene av Corolla og RAV4 går Toyota til topps på salgsstatistikken. BARSKINGER I BARCELONA BARSKINGER I BARCELONA Vi tok en tur til Barcelona med klatreren Magnus Midtbø og nye RAV4 Hybrid. Der fikk vi demonstrert kraft, smidighet og manøvreringsegenskaper, både i klatreveggen og på veien. Helt nye RAV4 Helt nye RAV4 Kjør hvor som helst og overalt, fra bysentre til krevende landskap, gir den helt nye RAV4 et robust, men med raffinert utseende med en romslig og komfortabel cupè. Samarbeidet mellom 71N og Toyota Samarbeidet mellom 71N og Toyota For tyvende året på rad har gjengen i 71° Nord begitt seg ut på den krevende reisen fra Norges sørligste punkt på Lindesnes til det nordligste punktet på Nordkapp. I år igjen har de fått god hjelp av flere hybrider fra Toyota.
Dine personverninnstillinger

Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen på siden vår, og for å gjøre vår kommunikasjon mer relevant for deg. Du kan endre innstillingene for informasjonskapsler når du selv ønsker.

Endre innstillinger
Les mer om informasjonskapsler