1. Derfor er Toyota Financial Services det beste valget for deg som privatkunde
Jeg ønsker å...

Derfor er Toyota Financial Services det beste valget for deg som privatkunde

Kjøpe eller lease bil, ny eller brukt? Toyota Financial Services gir deg mulighet til enkelt å finansiere og forsikre bilen din, på en måte som passer dine behov og din økonomi. Målet er å tilby deg den beste løsningen, slik at du som kunde blir 100% fornøyd med bilholdet ditt.

Når du skal kjøpe eller lease en ny eller brukt bil, kommer du ikke utenom finansiering og forsikring. Det finnes en rekke finansielle aktører på markedet, og det kan være lett å gå seg vill i en jungel av tilbud, priser og renter.

Gjennom over 20 år, har Toyota Financial Services hatt et tett samarbeid med Toyota-forhandlere over hele landet. Målet har bestandig vært å kunne tilby deg som kunde de gunstigste avtalene innen billån, leasing og forsikring (i samarbeid med Gjensidige) I denne artikkelen får du vite mer om:



  • Hvorfor du bør velge Toyota Financial Services når du skal finansiere og forsikre din nye eller brukte bil.
  • Hvorfor stadig flere kunder velger en totalløsning når det kommer til forsikring og finansiering.
  • Hvorfor stadig flere kunder velger privatleie.
  • Salg av bil på nett - er det fremtiden?
  • Hvordan begrepet mobilitet er i ferd med å endre seg.

 

Jobber for å innfri Toyota-forventningen



Mye handler naturlig nok om kroner og øre når det kommer til bilhold. Samtidig skal man ikke undervurdere betydningen av god kundeservice, skal vi tro administrerende direktør i Toyota Financial Services, Per Magne Hansen.

- For mange er Toyota synonymt med kvalitet. Det vil si at kundene alltid møter oss med en Toyota-forventning. Den jobber vi kontinuerlig med å innfri, påpeker Hansen.

Hva vil det si å sette kunden først?


Å sette kunden først, handler for Toyota Financial Services om å sikre kvalitet i alle produkter og tjenester. Det innebærer også å legge til rette for at kunden selv har god oversikt over sin finansielle løsning.

- Fokuset fremover blir derfor på å utvikle flere portaler som Min Finansiering, hvor man har tilgang til informasjon om finansieringsløsningen sin, og selv kan gjøre enkle justeringer, forteller Hansen.

For å kunne utvikle og forbedre seg, er man selvsagt også avhengig av kontinuerlig tilbakemeldinger fra kundene.

- Vi gjennomfører kundeundersøkelser jevnlig. Basert på tilbakemeldingen finner vi hele tiden frem til bedre måter å jobber på, som gir verdi i andre enden for deg som kunde.

Bilfinansiering og forsikring - stadig flere kunder velger en totalløsning

Hva er du egentlig ute etter når du oppsøker en bilforhandler, og har sett deg ut en potensiell bilmodell og en mulig finansieringsløsning? Ifølge Hansen handler det selvsagt om pris, samtidig som at stadig flere kunder ønsker å samle bilkjøp eller leasing, finansiering og forsikring under èn og samme paraply.

- Våre kunder skal kunne få en totalløsning, som innbefatter alle produkter og tjenester som er knyttet til et bilhold. Det er trygt, enkelt og forutsigbart, i tillegg til at det er gunstig, utdyper Hansen.

Toyota har lenge vært synonymt med kvalitet og forutsigbarhet, men dessverre kan man aldri helgardere seg mot uforutsette hendelser. Derfor opplever mange kunder at det er trygt å ha ett kontaktpunkt å forholde seg til.

- Du slipper å kontakte så mange andre, og kan stole på at problemene blir ordnet, i tråd med god Toyota-standard. Beslutningsprosessene blir kortere, og det er en enkel vei fra spørsmål til svar, sier Hansen.

 

Leasing av bil og salg av bil på nett



Leasing av bil passer for deg som ønsker forutsigbare månedlige kostnader. Kvier du deg i tillegg for å skaffe en bil som du muligens ikke får solgt, eller som kan falle drastisk i verdi, kan leasing være veien å gå. Det er grunnen til at privatleasing blir stadig mer populært blant nordmenn, ifølge Hansen.

- Utviklingen henger sammen med at folk ønsker enkel tilgang til en ny bil. Å lease bil med PrivatLeie er forutsigbart og enkelt, samtidig som det er gunstig med tanke på lavt rentenivå, lave innskudd og lave månedlige utgifter, sier Hansen.

I tillegg har man nå åpent for salg av bil på nett. Hva tror du det vil bety for kundene?

- Vi ser mange tilfeller av at kundene har startet kjøpsprosessen online, men at man likevel ønsker å snakke med en forhandler og kvalitetssikre beslutningen man har tatt. Salg av bil på nett er fortsatt ikke helt modent, men det handler om å møte kundens behov der kunden er. For oss handler det om å tilby en løsning enkelte kunder foretrekker, men det betyr ikke at det er enten eller. Forhandlerne vil fremdeles være kontaktpunktet, og spiller en helt sentral rolle i dag, noe de også vil gjøre i fremtiden, svarer Hansen.

 

Fremtidens bilhverdag - hva ligger i begrepet mobilitet?


Et viktig aspekt for Toyota er uttrykket “Creating value by enabling freedom of movement”. I et fremtidig mobilitetssamfunn, hvor vi som forbrukere kanskje har tilgang til stadig flere biler, eller deler bilen vår med andre, ligger det store muligheter.

Se for deg at du som forbruker har tilgang til flere bilmodeller til enhver tid, som dekker ulike behov, for eksempel basert på sesong. For Toyota Financial Services vil fremtiden dermed innebære å konkretisere hva man legger i begrepet “mobilitet”, skal vi tro Hansen.

- Å oppfylle “creating freedom by enabling freedom of movement” kan være å legge til rette for at du som kunde skal kunne bevege deg fra A til Å, på en mest mulig sømløs måte.

- Det kan bety å gi deg tilgang til ulike bilmodeller basert på om det er sommer eller vinter. Det vi kaller for bilabonnement, eller ulike bildelingsmodeller, er derfor løsninger vi jobber mye med. Vi er trygge på at dette vil åpne for fantastiske muligheter, og gi deg som kunde en helt annen bilhverdag, forklarer Hansen.