Gå til hovedinnhold (Press Enter)
Jeg ønsker å...

Pressen prøvekjører nye Toyota C-HR+ i Paris

Det er ikke til å unngå å bite negler i spenning når motorpressen skal prøvekjøre vår nyeste stolthet, og tredje elbil i rekken, Toyota C-HR+. Dette er en modell vi har gledet oss til å vise frem, og vi er selvsagt veldig fornøyde med responsen. Med kraftig motor og opptil 600 km rekkevidde, er den stilsikre crossoveren en modell vi har stor tro på for det norske markedet – en tro vi deler med de som har prøvekjørt.
  • Fred Magne Skillebæk
    ELBIL24 – 15.10.2025

    «Toyota C-HR+ blir en bestselger. Kanskje til og med den absolutt beste»

    Årsaken er enkel, og forklaringen ligger i spesifikasjonene, størrelsen, og den forventede prisen. Den smetter rett inn i «bulls eye» for hva den norske kunden ser etter når det skal handles ny bil. Når bilen i tillegg tilbyr over 50 mil rekkevidde med det største batteriet, så sjekker den også av på det viktigste punktet. Og med 150 kW ladeeffekt (på det meste) tilfredsstiller den også det nest viktigste punktet.

    C-HR+ kommer med valgfri to- eller firehjulsdrift. I Norge vet vi at markedet higer etter drift på alle fire, og vi vet at kundene sikrer seg ved å kjøpe biler med stort batteri. Det gjør at Toyota C-HR+ Active 4WD kommer til å bli bestselgeren

    Vi har kjørt den firehjulsdrevne utgaven som har 343 hestekrefter til rådighet. Det er nok til å gjøre sprinten til 100-merket unna på 5,2 sekunder, altså mer enn nok for de fleste. Vi blir egentlig bortskjemt med elbilenes heftige akselerasjoner, som til tider er mye heftigere enn de fleste har behov for. Sånn føles det også her, for du får det du ber om – i godt monn.

  • Bjørn Eirik Loftås
    TV2 BROOM – 15.10.2025

    «Byr på mye av det norske kjøpere ønsker seg»

    Toyota C-HR+ er japanernes tøffeste elbil så langt. Den har et SUV/crossover-design som er lett å like, byr på bra med plass, gode ytelser og lang rekkevidde.

    CH-R+ kommer videre med både forhjulsdrift og drift på alle fire hjul. Særlig sistnevnte er overraskende spenstig, med to motorer med samlet effekt på 343 hestekrefter. Den skal for eksempel klare 0-100 km/t på respektable 5,2 sekunder. Dette kan fort bli en favoritt i Norge. Kjøremessig er det mye å like. Bilen ligger godt på veien og føles trygg og gjennomprøvd, og 4x4-utgaven er skikkelig kvikk og byr på massevis av kraftoverskudd i alle situasjoner.

    Også utgaven med forhjulsdrift byr på nok kraft til kjappe forbikjøringer mellom 60-100 km/t, som er helt sentralt for norske forhold. Her er det behov for framkommelighet som bør være avgjørende for hvilken utgave man velger.

Se hva pressen skriver om nye Toyota C-HR+ her (Opens in new window).
  • Rune Nesheim
    ELBIL.NO – 21.10.2025

    «Nye C-HR+ har solid rekkevidde, bedre kjøreegenskaper og mer kraft enn noen annen Toyota-elbil»

    C-HR+ blir et godt supplement til den noe større bZ4X og den mindre Urban Cruiser. Rekkevidden er oppgitt til solide 563–609 km, avhengig av hjulstørrelse og utstyrsnivå. Forvarmingen kan aktiveres både via navigasjonskartet og manuelt. Det er bra. Den er også utstyrt med en energieffektiv varmepumpe for klimaanlegget, samt oppvarmede seter, ratt og frontrute – alt for å sikre at rekkevidden ikke svekkes nevneverdig i kulda. Rekkevidde og komfort blir dens største fortrinn. Toyota regner med at den vil selge godt – og det tror vi også.

    Toyota tilbyr også en av markedets beste batterigarantier. Følger du batterivedlikeholdsprogrammet, garanteres minst 70 prosent batterikapasitet i opptil 10 år eller én million kjørte kilometer – langt mer enn de fleste rekker å kjøre.

Vær den første som får vite mer om helt nye Toyota C-HR+.
  • Øivind Skar
    BILNORGE.NO – 15.10.2025

    «Ingen andre bilprodusenter garanterer framdriftsbatteri i ti år og hele én million kilometer»

    Som bruksbil favner Toyota C-HR+ så vidt at den kan bli en av neste års bestselgere. Akkurat som de tohjulsdrevne variantene av bZ4X trekker C-HR+ på forhjulene, men Espen Olsen, Toyotas norske informasjonssjef, tror ni av ti kunder kommer til å velge den firehjulsdrevne varianten. 4WD som betyr motor både foran og bak, øker ikke bare framkommelighet på vanskelig føre, men får C-HR+ til å nærme seg sportsbilakselerasjon.

    Takk og pris for alle de fysiske funksjonsknappene på rattet og midtkonsollen, den store hylla under midtkonsollen, oppbevaringsrommet med lokk som åpnes mot begge setene samt to ladeplater, dog uten kjøling. Med hendler i bakkant av rattet styres motorbremsfunksjonen i fire trinn og temperaturreguleringen skjer med hjul på multimedieskjermen. Selv nullstilling av tripptelleren gjøres med en fysisk knapp! C-HR+ har selvfølgelig rattvarme og kan leveres med varme i frontruta

    Holdbarhet gjenspeiles også i batterigarantien. Ingen andre bilprodusenter garanterer framdriftsbatteriet i ti år og hele én million kilometer (!), riktignok forutsatt at bilens serviceprogram følges.

Vil du vite mer om Toyota C-HR+?

Med sitt stilige design, imponerende kraft, overlegne komfort og en rekkevidde som fjerner rekkeviddeangsten, er det ingen tvil om at Toyota C-HR+ er klar til å bli en favoritt på norske veier. Den har allerede bevist å være mer enn bare et transportmiddel – den er et statement. Har du spørsmål om bilen, les mer om bilen her eller kontakt din forhandler. 
Les mer om Toyota C-HR+ Kontakt forhandler (Opens in new window)

TOYOTA ELVOLUSJONEN

Med lanseringen av tre helt nye elektriske modeller – og en kraftig oppgradering av folkefavoritten Toyota bZ4X – gjør Toyota et elektrisk skifte. Med våre fire nye modeller tilbyr vi nå et fullverdig elektrisk utvalg som tilfredsstiller ulike ønsker og behov. Vi kaller det Toyota ELvolusjonen.
Les mer (Opens in new window)
Publisert: 27.10.2025

Les om Toyota C-HR+

Les mer om Elbil fra Toyota