Fred Magne Skillebæk
ELBIL24 – 15.10.2025
«Toyota C-HR+ blir en bestselger. Kanskje til og med den absolutt beste»
Årsaken er enkel, og forklaringen ligger i spesifikasjonene, størrelsen, og den forventede prisen. Den smetter rett inn i «bulls eye» for hva den norske kunden ser etter når det skal handles ny bil. Når bilen i tillegg tilbyr over 50 mil rekkevidde med det største batteriet, så sjekker den også av på det viktigste punktet. Og med 150 kW ladeeffekt (på det meste) tilfredsstiller den også det nest viktigste punktet.
C-HR+ kommer med valgfri to- eller firehjulsdrift. I Norge vet vi at markedet higer etter drift på alle fire, og vi vet at kundene sikrer seg ved å kjøpe biler med stort batteri. Det gjør at Toyota C-HR+ Active 4WD kommer til å bli bestselgeren
Vi har kjørt den firehjulsdrevne utgaven som har 343 hestekrefter til rådighet. Det er nok til å gjøre sprinten til 100-merket unna på 5,2 sekunder, altså mer enn nok for de fleste. Vi blir egentlig bortskjemt med elbilenes heftige akselerasjoner, som til tider er mye heftigere enn de fleste har behov for. Sånn føles det også her, for du får det du ber om – i godt monn.