1. Buy & Offers
  2. Finans
  3. firmakunder
  4. Biladministrasjon plus
Kontakt oss
Kontakt oss

SPØRSMÅL & SVAR - TOYOTA BILADMINISTRASJON

HJELP TIL SELVHJELP

Dette tildeles når rammeavtalen er etablert og evt. oppstartsmøte er foretatt. Brukernavn og passord blir tildelt den/de som bedriften ønsker skal ha tilgang til vår FleetWeb.

Kontakt din Toyota forhandler ved bestilling av ny bil. 

Bilen skal normalt tilbake til forhandler der bilen ble utlevert. Det er viktig at alt utstyr som fulgte bilen som ny medfølger, slik som sommer- og vinterhjul, alle nøkler, evt koder samt servicehefte.

Vi har avtale med gode rabatter hos følgende drivstoffleverandører:

  • Esso
  • Shell
  • Statoil
  • YX/UnoX

Ved tap av kort/kode ta kontakt med oss via fleet@toyota-fs.com. Vi vil deretter sende nytt kort/kode samme dag. Har du tastet feil kode flere ganger, vil kortet sperres. Ta kontakt med oss, så sørger vi for å åpne kortet igjen umiddelbart. Vær oppmerksom på at det ligger obligatorisk km. tasting i kortet. Dette er forutsetningen for riktig rapportering via vår webløsning. Dersom kortet er avvist, kan årsaken være at avtalen er avsluttet og kortet sperret av den grunn.

Ved skade, ta kontakt med ditt forsikringsselskap.

Dersom du har forsikring via oss, ta kontakt med: Toyota Forsikring – tlf. 815 24 822 Lexus Forsikring – tlf. 815 24 823

Har du forsikring for glasskade (kasko eller del-kasko) vil du kunne reparere skader i glassruten uten kostnad. Gjelder ved forsikring via ovennevnte selskap. Bruk av glassforsikring gir ikke bonustap.

Har du fått driftsstans eller skade og har behov for assistanse, se informasjon om Toyota Eurocare her.

Som leietaker er du ansvarlig for å overholde bilens serviceintervall. Hos Toyota er dette én gang pr. år, eller for hver 15 000 km. Ta kontakt med din Toyota forhandler, for å avtale tid for service.

Leiebil i hele reparasjonsperioden og ved veihjelp, uansett årsak, er inkludert hos Toyota Forsikring og Lexus Forsikring. Dette forutsetter bruk av Toyotaverksted.

For at vi skal kunne betale faktura for ditt bomabonnement er det viktig at AutoPASS/andre bomselskap avtaler etableres med oss som mottager av fakturaen. Dette gjøres på følgende måte:
Abonnement bestilles som det var ditt eget, men faktura adresse skal være:

“Ditt firmanavn”
c/o Toyota Kreditbank GmbH 
Postboks 704
3003 Drammen

Passeringer i bomringen uten brikke og hvor faktura adresse ikke er direkte til oss, vil bli belastet med et behandlingsgebyr per faktura. Dersom du skal tilbakelevere din bil etter endt leasing, er det også viktig at det blir gjort endringer hos bomselskap i forhold til dette. Bombrikke kan enten returneres til bomselskapet for avslutning, eller melding om endring/flytting fra gammel til ny bil registreres. Returneres bombrikke til bomselskap tilbakebetaler bomselskap depositum betalt ved etablering av brikke.

Passeringer som du har foretatt registreres på avtalen din, og du vil faktureres for passeringer innenfor et bestemt tidsrom. Faktureringshyppigheten varierer fra selskap til selskap. Kontakt ditt bomselskap for mer informasjon om dette.

Les mer om piggdekkoblat her.

Vi gjør oppmerksom på at fakturaadresse for piggdekkoblat skal være som ved etablering av bombrikke.

Fant du ikke svar på det du lurte på?

Vi hører gjerne fra deg om du lurer på noe annet. Du finner kontaktinformasjon her.