Om konsortiet:
Ricardo – en global konsulentvirksomhet innen engineering og miljø som spesialiserer seg innen transport, energi og knappe ressurser. De bidrar til teknisk integrasjon av brenselcellekomponentene i Hilux-chassiset.
ETL – (European Thermodynamics) har forpliktet seg til å levere integrerte termiske styringssystemer gjennom avansert design og innovasjon.
D2H - D2H-gruppen leverer engineeringtjenester på høyt nivå innen simulering, modellering, aerodynamikk, termodynamikk og design for motorsport og andre høyytelsesbransjer.
Thatcham Research – ble etablert av bilforsikiringsbransjen i 1969 med mål om å beholde eller redusere kostnadene i forbindelse med motorforsikringskrav samtidig som sikkerhetsstandardene ble opprettholdt. De bidrar innen kollisjonssikkerhet og forsikringsvurderinger.
Toyota ser hydrogen som en nøkkelfaktor mot karbonnøytralitet i kombinasjon med brenselceller for mobilitet og også på andre felt enn transport. Som foregangsaktør innen hydrogen, er Toyotas brenselcelleteknologi allerede integrert i personbiler, busser, lastebiler, tog og skip i tillegg til stasjonære applikasjoner hos en rekke virksomhetskunder og andre utstyrsprodusenter. For å imøtekomme den økende etterspørselen i regionen, startet TME produksjon av 2. generasjon av sine kompakte brenselcellemoduler i Europa i januar 2022.