Storfornøyde Toyota-kunder
Ferske tall fra Norsk Kundebarometer viser at
kundene fremdeles er storfornøyde med Toyota.

-’’Ingen ting føles bedre”
Kundetilfredsheten til Toyota i Norge øker med 0,2 poeng til en score på 83,4 poeng av 100 mulige. Det er nest best av samtlige virksomheter som er målt i Norsk Kundebarometer i 2019.

-’’Ingen ting føles bedre enn å ha fornøyde kunder”, sier informasjonssjef i Toyota, Espen Olsen. ’’Disse resultatene er derfor en veldig hyggelig tilbakemelding til våre dyktige ansatte i Toyota-organisasjonen. Dette er også en bekreftelse på at vi gjør mye riktig”.

Toyota har de mest lojale kundene
I tillegg til kundes tilfredshet har Norsk Kundebarometer målt lojaliteten, altså hvor trofaste kundene er mot ulike merkevarer. Også her scorer Toyota høyt, og ender opp som bilmerket med de mest lojale kundene.

Det er verdt å merke seg at Toyota scorer høyere enn flere bilmerker i Premium-kategorien, både på kundetilfredshet og lojalitet. Dette er imidlertid ikke nytt av året.

/

Ti år i toppen
Årets gode score er nemlig en oppjustering av fjorårets nesten like gode resultater. Dette er, med det harde arbeidet som ligger bak tatt i betraktning, en kjærkommen bekreftelse heller enn en overraskelse for Toyota Norge.

De siste ti årene har Toyota oppnådd mer enn 80 poeng i målingen av kundetilfredshet. I løpet av de siste 14 årene har Toyota tatt seieren seks ganger, og ellers vært fast inventar på pallen. I årets undersøkelse er det kun Volvo som er hårfint foran Toyota på tilfredshet, mens i målingen av kundenes lojalitet til merkevaren, scorer Toyota best i bilbransjen med 82,2 poeng.

- Vi er stolte av å ligge på et stabilt høyt nivå i denne undersøkelsen. Likevel hviler vi ikke på laurbærene og jobber hver dag knallhardt for å levere gode opplevelser til våre kunder, avslutter Olsen.

/
/

Norsk Kundebarometer
• Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.
• Norstat Norge har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer spurt 6078 forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos. Til sammen har disse gitt 15.805 bedriftsvurderinger.
• Undersøkelsen omfatter til sammen 154 bedrifter. Datainnsamlingsperioden var fra januar til april 2019.
• Barcode Intelligence er offisiell administrator for Norsk Kundebarometer ved BI.

Dine personverninnstillinger

Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen på siden vår, og for å gjøre vår kommunikasjon mer relevant for deg. Du kan endre innstillingene for informasjonskapsler når du selv ønsker.

Endre innstillinger
Les mer om informasjonskapsler